Antena 3 CNN Life Știinţă Imagini cu furtunile masive care au loc pe planeta Uranus, publicate de NASA

Imagini cu furtunile masive care au loc pe planeta Uranus, publicate de NASA

Sursa foto: Foto: NASA
12 Aug 2014   •   18:20
Astronomii au surprins imagini impresionante cu furtuni care au loc pe planeta Uranus, relatează Daily Mail. Imaginile au fost obţinute cu ajutorul instrumentelor de la Observatorul Keck de pe vârful vulcanului Mauna Kea din Hawaii.

Potrivit oamenilor de ştiinţă, fenomenele pot fi observate şi de astronomii amatori, fără a avea nevoie un telescop foarte performant.

Fotografiile arată pete foarte strălucitoare în atmosferă, în regiunea Polului Nord al planetei. Una dintre furtunile observate a fost descrisă de astronomi ca fiind "monstruoasă".

Uranus are o atmosferă foarte densă, iar vânturile pot atinge viteze de 900 de kilometri pe oră. Totodată, furtunile ating dimensiuni ce pot depăşi mărimea continentelor de pe Terra, iar temperatura medie este de minus 220 de grade Celsius.

Oamenii de ştiinţă cred că furtunile sunt cauzate de gradul extrem de înclinare al axei planetei.

Uranus, a şaptea planetă de la Soare, a fost descoperită de William Herschel în 13 martie 1781. Este plasată pe o orbită de 19 ori mai îndepărtată de Soare decât cea a Terrei şi este de cinci ori mai mare decât Pământul.

Uranus a fost vizitată doar de o sondă spaţială, Voyager 2, pe 24 ianuarie 1986. Imaginile transmise atunci nu au arătat nimic spectaculos.

Subiecte în articol: NASA