Antena 3 CNN Life Știinţă IMAGINILE publicate pentru prima dată de NASA. "Ne-am îngrozit când am văzut că iese la suprafaţă!"

de O.P.    |    02 Oct 2013   •   08:31

Experţii de la NASA au publicat pentru prima dată imagini cu "insula" care s-a format imediat după cutremurul devastator din Pakistan. "Este uimitor cum o porţiune de pământ iese cu aşa o repeziciune din apă", spun specialiştii NASA.

Însă seismologii au declarat că insula care a apărut în Marea Arabiei în urma cutremurului puternic din Pakistan nu este o structură fixă, ci o grămadă de noroi amestecat cu pietre ce se va dezintegra cu timpul.

DUPĂ CUTREMUR

Această "insulă" ar fi de fapt un "vulcan noroios", o protuberanţă formată din sedimente aduse la suprafaţă de presiunea gazului metan în timpul seismului, subliniază Gibson.

Prin urmare, insula nu este o structură fixă, ci o grămadă de noroi amestecat cu pietre care se va dezagrega. Din acest motiv, insula nu va primi un nume.

INAINTE DE CUTREMUR

Cercetătorii susţin că apariţia acestei protuberanţe stranii în largul Gwadar se datorează intensei activităţi geologice din această regiune situată la joncţiunea plăcilor tectonice indiană şi arabă.

Subiecte în articol: NASA