Antena 3 CNN Life Știinţă Insula Santorini stă pe un butoi de magmă. Ritmul de acumulare este îngrijorător pentru oamenii de ştiinţă

10 Sep 2012   •   15:36

Un balon gigant de magmă s-a dezvoltat sub celebra insulă grecească, Santorini, fapt ce a ridicat suprafaţa terestră, deasupra nivelului mării, cu aproape 20 centimetri mai mult,  faţă de măsurătorile precedente.

Un nou studiu al cercetătorilor a relevat faptul că roca topită din subteran şi-a mărit substanţial cantitatea, crescând până la 20 de milioane de metri cubi, în perioada ianuarie 2011 - aprilie 2012.

Ultimele erupţii ale vulcanului din Santorini au avut loc cu 3600 de ani în urmă şi a îngropat insula sub câţiva metri de cenuşă vulcanică.
În ianuarie 2011, mai multe  cutremure, de intensitate scăzută,  s-au produs sub cunoscuta insulă elenă, iar acest lucru reprezintă o retrezire a activităţilor tectonice, după 25 de ani de inactivitate, sunt de părere specialiştii geologi.

Michelle Parks, studentă la Universitatea Oxford, a fost prima care a observat o dinamică neobişnuită a insulei, pe imaginile transmise de sateliţii orbitali.

"Ne era teamă de ceea ce se întâmplă sub vulcan, am vizualizat modificările coordonatelor GPS şi am realizat că magma din interior a ridicat insula cu aproape 20 de centimetri", a declarat Dr. Juliet Biggs, Universitatea Bristol.

Echipa de cercetători, care studiază activitatea tectonică din zonă, este de părere că observaţiile acestea nu reprezintă semnele evidente ale unei erupţii iminente. Conform acestora, ceea ce reprezintă un fapt îngrijorător este cantitatea de magmă acumulată în intervalul 2011-2012, care este echivalentă cu cea strânsă în ultimii 20 de ani.

Mărturii despre crima din fața Parcului Crângași din București