Antena 3 CNN Life Știinţă Multe dintre paradisurile neatinse de om au dispărut! Studiul care arată declinul amețitor în care a intrat planeta noastră

Sursa foto: Foto: pixabay.com
09 Sep 2016   •   13:19

O zecime din zonele sălbatice neatinse încă de mâna omului a dispărut, începând cu anii 1990 și până acum, susțin experții de mediu. Noile descoperiri, publicate într-un studiu despre ecosistemul global, arată declinul amețitor al acestor zone de vegetație, potrivit Daily Mail.

Cercetătorii fac apel la luarea unor măsuri urgente care să ajute la conservarea diversității biologice de pe Pământ, în condițiile în care, doar în ultimii 20 de ani, o astfel de suprafață, cu dimensiunea de două ori mai mare decât Alaska, a dispărut de pe fața pământului.

Potrivit studiului, bazinul Amazonului și Africa Centrală au fost cele mai afectate.

Oamenii de știință de la Universitatea din Queensland din Australia au cartografiat zone sălbatice din întreaga lume și au comparat apoi harta rezultată cu una similară, însă realizată în anii 1990. Iar concluziile sunt șocante.

Potrivit acestei hărți, cele mai multe zone sălbatice au fost localizate, în prezent, în America de Nord, Asia de Nord, Africa de Nord și Australia.

Subiecte în articol: Amazon