Antena 3 CNN Life Știinţă Planeta Pluto are un prieten: Astronomii au descoperit o nouă planetă pitic în sistemul nostru solar

13 Oct 2016   •   10:40

Undeva departe, foarte departe, mai departe chiar de unde e Pluto, prin haosul din centura Kupier, la circa 13 miliarde de kilometri de soare, astronomii au descoperit o nouă planetă pitic.

Un frate mai mic al lui Pluto, dacă am putea să îi spunem așa, având jumătate din dimensiunile acestuia.

Corpul a primit un loc pe lista „planetelor-pitic” recunoscute oficial: Ceres, Haumea, Makemake, Eris și – cea mai populară dintre ele – Pluto.

Astronomii estimează că mai sunt încă multe altele de descoperit – aproximativ 100, conform Washington Post.

Planeta trans-Neptuniană, cunoscută momentan ca 2014 UZ224, a fost descoperit un astrofizician din Michigan, cu ajutorul unei echipe de studenți.

Totuși, acesta susține că astronomii s-ar putea să retrogradeze planeta pitic proaspăt descoperită, pentru că este “prea mică, chiar și pentru o planetă-pitic”.

Subiecte în articol: planeta Pluto