Antena 3 CNN Life Știinţă Previziuni SUMBRE cu privire la Pământ. "Ar trebui să fim conştienţi că nu va mai apuca secolul XXII"

Sursa foto: Foto: icicp.blogspot.com
27 Iul 2012   •   15:55

22 de oameni de stiinţă de la mari universităţi au avertizat că foarte curând condiţii climatice necunoscute vreodată de organismele vii se vor instala pe 12 pana la 40% din suprafaţa planetei.

Schimbările vor avea loc brusc, încât speciile (inclusiv oamenii) şi ecosistemul nu se vor putea adapta, scrie Jurnalul Naţional.

De asemenea, aceştia au declarat că degradarea provocată mediului înconjurător va atinge curând un prag de la care nu mai există cale de întoarcere.

Potrivit studiilor, pragul critic corespunde utilizării a 50% din resursele terestre, iar atingerea acestui prag este enorm de aproape.

În acest moment, 43% din ecosisteme sunt folosite pentru a satisface nevoile oamenilor. O treime din apa dulce este deturnată în folosul omenirii. Extincţia speciilor a atins cote fără precedent în perioada dezvoltării umane. De asemenea, faţă de perioada preindistruală, emisiile de dioxid de carbon au crescut cu 35%.

Un biologist de la Universitatea Michigan, Brad Cardinal, a spus că "ar trebui să ne gândim serios că Terra nu va mai apuca secolul XXII. Planeta va mai rezista 4 miliarde de ani şi va rămâne locuită mult timp. Dar degradările în curs ne vor afecta condiţiile de viaţă".

Harta voturilor din Bucureşti. Cât "teren" controlează candidaţii