Antena 3 CNN Life Știinţă Savanţii francezi au creat un medicament care poate trata nanismul

Savanţii francezi au creat un medicament care poate trata nanismul

Sursa foto: Foto: www.teddybearfoundation.net
24 Sep 2013   •   18:42
Un medicament creat de savanţii francezi de la Centrul Mediteranean pentru Cercetări Moleculare din Nisa ar putea inversa efectele nanismului, relatează Daily Mail.

Potrivt savanţilor francezi, medicamentul va putea fi folosit pe pacienţi umani cel mai devreme peste trei ani.

Cercetătorii francezi au descoperit acest tratament injectând molecule dintr-o anumită proteină în şoareci suferind de nanism, timp de trei luni. În urma tratamentului, respectivii şoareci au avut parte de o creştere completă.

"Acesta a fost primul pas şi, deşi mai sunt alţi paşi care trebuie făcuţi înainte ca tratamentul să fie testat pe oameni, nimic nu ne-a semnalat că tratamentul nu ar putea fi folosit pe oamenii diagnosticaţi cu nanism", a precizat Elvire Gouze, coordonatoarea studiului.

Savanţii francezi i-au injectat pe şoarecii diagnosticaţi cu acondroplazie, o mutaţie genetică aflată la baza majorităţii cazurilor umane de nanism, cu o anumită proteină, de două ori pe săptămână, timp de trei săptămâni.

Întrucât perioada de trei săptămâni reprezintă echivalentul aproximativ pentru 15 ani din viaţa unui om, un tratament similar ar putea funcţiona pe copiii diagnosticaţi cu acondroplazie.

Savanţii susţin însă că acest tratament nu este însă potrivit pentru persoanele care au trecut de pubertate.

"Am putea fi pregătiţi să testăm această tehnică pe oameni peste trei-cinci ani", precizat Elvire Gouze.

Guvernul taie 50% din sporurile bugetarilor care nu atrag bani europeni