Antena 3 CNN Life Știinţă TOP 14 cele mai teribile experimente mortale din toate timpurile

TOP 14 cele mai teribile experimente mortale din toate timpurile

30 Ian 2014   •   17:17
Dincolo de importanța modului individului de a se raporta la noţiunile de sacru şi profan, la lumea reală şi cea spirituală, moartea a îmbrăcat de-a lungul istoriei episoade pe care omenirea trebuie sa nu le mai repete. Vă prezentăm câteva secvenţe din istorie când moartea a fost pusă, voluntar, inconştient sau siluit, în numele ştiinţei.

14. Acei minunați oameni cu aparatele lor de zbor

Au fost nenumărați bravii ”soldați” care au încercat să lupte împotriva buclucaşei gravitații. Înarmați cu cea mai puternică formă a încredere în propria invenție, toți s-au aruncat în gol, cu speranța că va merge, vor supraviețui. Dar nu a mers. Ismail ibn Hammad al-Jawhari a încercat să zboare cu aripi de lemn, Otto Lilienthal cu deltaplane, Franz Reichelt, croitor meseriaș, a încercat să fabrice prima parașută din lume. Și ca să-și asigure nemurirea, în orice eventualitate, Reichelt și-a filmat întreaga cascadorie. A sărit de pe Turnul Eiffel cu gândul că va pluti cu un costum din cârpe agațat de corp.

13. Marie Curie

Povestea faimoasei chimiste Marie Curie este învăluită într-o aură de romantism. Duce o muncă de pionierat și descoperă teoria radioactivității, elementele poloniu și radiu și conduce primele studii în utilizarea acestor descoperiri în tratarea cancerului. Câștigă Premiul Nobel pentru Fizică în 1903 și Nobelul pentru Chimie în 1911. Expunerea pe o perioadă îndelugată la radiații, fără a se știi despre efectele posibile adverse , a condus la moartea cercetătoarei din cauza anemiei aplazice. Nivelul radiațiilor a fost atât de ridicat, încât toate notele ei – până și cartea de bucate – au fost depozitate în cutii special căptușite, iar cei care le studiază trebuie să poarte echipament de protecție.

Continuarea pe historia.ro