Antena 3 CNN Life Știinţă Zeci de mii de români suferă de boala asta, iar medicii nu aveau tratament. Însă totul se va schimba radical

de O.P.    |    05 Mar 2013   •   12:07

Este o boală autoimună, însă cauzele ei nu sunt cunoscute de oamenii de ştiinţă, aşadar nu s-a descoperit un tratament eficient care să estompeze efectele nedorite şi în acelaşi timp vizibile ale aceste boli.

Vitiligo se caracterizează prin depigmentarea totală a pielii, în principal pe faţă, gât, mâini, picioare, zona articulaţilor. Absenţa melaninei face ca aceste zone atinse de boală să nu mai fie protejate în faţa ultravioletelor, de aceea persoanele afectate trebuie să evite expunerea la soare, în special vara.

Afecţiunea - despre care se crede că este declanşată de un factor puternic de stres - nu este dureroasă şi nici contagioasă.

În revista "Science Translational Medicine", cercetatorii Institutului de oncologie al Universitatii Loyola din Chicago au scris un articol în care au prezentat rezultatul spectaculos al folosirii unei proteine modificate genetic în cazul rozătoarelor bolnave de vitiligo.

Numita HSP70i, aceasta proteina formată este alcătuită de 641 de aminoacizi  care joacă un rol cheie în declanşarea reacţiei organismului.
Rezultatul a fost imbucurator: proteina modificata a suplinit proteina naturală şi a schimbat reacţia autoimună. Petele albe ale şoarecilor bolnavi au redevenit negre.

Directorul ANM, Elena Mateescu, anunţă când vine vara în România