×
Antena 3 S.A. utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pe www.antena3.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.antena3.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.Antena3.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Fii alături de noi!

ANTENA3.RO LIVE. Ligia Moise, despre atacuri de panică: Sunt gestionabile. Anxietatea e teama fără obiect

28 Mar 2019   •   15:00
ANTENA3.RO LIVE. Ligia Moise, despre atacuri de panică: Sunt gestionabile. Anxietatea e teama fără obiect 132

„Nu esti om daca n-ai facut o data un atac de panica. Glumesc, esti, dar sunt extrem de frecvente, din ce in ce mai frecvente si uneori ingrozitoare. In cazul unora simptomele pot fi similare cu cele ale unui infarct. Eu, de exemplu, nu puteam sa respir, pe cand eram mai mica si abia incepusem sa ma dau la televizor. Mi se bloca respiratia pur si simplu si ma sufocam. Cum am scapat eu, tips & tricks, anxietati si cum invatam sa traim cu ele, joi, de la ora 15.00, la Antena3.ro LIVE”, spune Maria Coman.

Invitata ei este psihologul Ligia Moise. O sa vorbim despre toate acele chestii mici care se aduna si incep sa ne incurce.

Iată ce spune Ligia Moise:

”Atacurile de panică sunt gestionabile”

”Una e să am emoții și alta să mă las coplesită de ele. Anxietatea e teama fără obiect. S-ar putea să mi se întâmple ceva rău. E îngrozitor. Ea îmi va influența calitatea vieții”

”Concentrarea pe respirație e un truc foarte bun. Pentru că respirația e un act reflex. În momentul în care mintea mea vrea să influențeze acest act respirator, nu prea mai are timp de altele. Acest lucru mă poate ajuta să trec peste niște emoții foarte puternice”

”Copiii sunt anxioși pentru că așa au văzut la cei care îi cresc. Nu ne naștem fricoși, acest comportament este adoptat prin imitație. Eu am fost anxioasă, așa am văzut la bunica mea”

”Apare acest gând pe care e bine să învățăm să îl alungăm, dacă o să mi se întâmple și mie nu știu ce, ce am să fac? Nu. Astăzi sunt bine, mulțumesc, merg mai departe. Raportarea la momentul prezent ne ajută să nu fugim în anxietate, să nu căpătăm acele gânduri iraționale care nu au legătură cu realitatea pe care o trăiesc”

”Acum e singurul moment din viață valabil. Ce s-a întâmplat e bun întâmplat, peste jumătate de oră nu știm ce surprize vor fi. Singura realitate e cea pe care noi o trăim”

”E în evoluția ontologică a acestui popor. Nu are sens să anticipăm. Chiar așa se numește, anxietate anticipatorie. De unde Doamne iartă-mă să știu ce o să mi se întâmple?”

”Când apare un gând de genul ce-o să mi se întâmple, trebuie să zic așa: are legătură cu realitatea? Nu. Atunci îi spunem stop, ne oprim. Unde sunt? În emisiune cu Maria. Trebuie să mă concentrez aici”

”Frica cea mai mare e că voi face ceva fizic. Infarct, AVC, că vor înnebuni. Gândurile iraționale care sar dintr-o creangă în alta, oamenii își dau seama că nu e firesc să li se întâmple așa, atunci zic: înnebunesc”

”Atacul de panică e exacerbarea anxietății. Dacă fac scenarită, uite cum îmi bate inima, dacă fac infarct. Ce-o să facă copiii? De acolo, în funcție de imaginație..nici nu ne ajunge timpul să facem o scenarită adevărată”

”Oamenii ajung la camera de gardă. Dar dacă de acolo mi se spune că nu am făcut infarct, data viitoare când voi mai avea același gen de manifestări trebuie să fiu fermă. Care este gândul care a determinat acest tip de gândire? Poate sunt obosită. Poate am făcut exces de substanțe psihoactive: cola, cacao, cafea, tutun, alcool. Creierul poate îmi dă un semnal de alarmă”

”Dacă ne-am impune o regulă. Am văzut la o voce puternică o opinie. Hai să înțeleg ce e, să o verific cu un specialist. Cât de tare mă va anxieta faptul că găsesc o informație, starea de neliniște care se va instala. Dacă se instalează pe fondul meu preexistent, atunci va găsi un teren fertil și dacă eu am imaginație, iată trei factori care pot ajuta la instalarea unui atac de panică. Informații eronate care ajung la mine și imaginația mea care va făuri mereu scenarii apocaliptice”

”Sunt oameni care refuză să cocheteze cu ideea că un specialist le-ar putea fi de folos. Când nu mai au încotro și își dau seama că singurul remediu e la psiholog, vin în cabinet și după primele ședințe spun chiar este bine. Evident că este bine, acolo ești înțeles, ți se dau informații care te ajută să înțelegi ce se întâmplă când dezvolți un atac de panică. Sunt mecanisme chimice, este un mecanism de apărare atât de vechi încât creierul nu are conștient control. Dar putem interveni și ne putem ancora în realitate”

”Dialogul interior nu ne va ieși din prima. Dar în momentul în care simt neliniștea și zic, bă, parcă a zis blonda aia la Maria Coman în emisiune, atunci să știe că s-au așezat pe drumul schimbării. Se așează pe alt drum, mult mai bun, care va influența calitatea vieții lor”

”Nu putem spune că indiferent ce se va întâmpla nu vom avea o reacție emoțională. Trebuie să avem grijă să nu muncim până la epuizare. Mai sunt momente în viață în care muncim mai mult, dar atunci trebuie să am grijă să îmi asigur orele de somn necesare”

”Și șeful dacă țipă și nu întotdeauna sunt eu de vină sau nu întotdeauna mă va sancționa. Omul ăla are si el problemele lui, nu îl băgăm mereu în seamă, nu le iau la nivel personal. Dacă am greșit, vedem cum putem remedia”

”Nu avem cultura dialogului, o luăm personal, apare cearta si conflictul sau retragerea. Nu sunt o soție bună, mă părăsește, scenariile sunt infinite. Și iată starea de anxietate. Omul nu a știu să reacționeze altfel”

”Trebuie să am ceva, acel bun, acel lucru plăcut care să mă facă să mă simt bine. Altfel nu am cum să fiu în echilibru, voi fi cel puțin îngrijorată, dacă nu anxietată”

”Sunt lucruri care mă pot afecta grav, dar nu trebuie să rămân în ele”

”Măcar o dată pe zi ne retragem într-un loc unde ne e liniște. Locul acela poate fi în mine. Cinci minute - nu mai aud, nu mai văd. Este posibil, cu antrenament. Ceilalți, mai puțin antrenați, nu putem începe cu maratonul, ci o plimbare în parc. Hai să ieșim în parc, unde se aud doar păsările. Chiar dacă suntem cu partenerul, să nu vorbim 15 minute”

”Putem face asta de două ori pe zi. E ca dușul, ca spălatul pe dinți. Pot și la birou să îmi pun niște căști și să ascult o muzică, una care îmi bucură sufletul. Și 10-15 minute avem timp. Nu îmi spui n-am făcut duș că nu am avut timp. Dacă ai grijă de corpul tău pe dinafară nu ai grijă ce se întâmplă în interior?”

Antena 3 a lansat joia, de la ora 15.00, un nou proiect, antena3.ro LIVE, cu Maria Coman”, un format săptămânal de interviuri exclusiv online, care va aborda temele momentului şi le va analiza împreună cu cei în măsură să ofere răspunsuri.

Înregistrările dezbaterilor pot fi găsite și pe canalul de Youtube antena3ro.

 

credite ipotecare VreauCredit.ro

Biletul Zilei
Ponturi Pariuri
Case de Pariuri
sati