Antena 3 CNN Actualitate Inedit Ce se ascunde în plicurile de ceai: Descoperirile surprinzătoare ale oamenilor de știință

Cercetătorii germani au făcut o serie de dezvăluiri după ce au analizat 40 de sortimente de ceai, consumate de toată lumea.

Sursa foto: GettyImages
de Redacția Antena 3 CNN    |    20 Apr 2024   •   02:00

Un studiu realizat în Germania a dezvăluit că plicurile de ceai conțin sute de urme genetice provenite de la gândaci, păianjeni și muște.

Cercetătorii au analizat 40 de probe de ierburi uscate, incluzând mușețel, ceai verde, mentă și pătrunjel, achiziționate din magazine. De exemplu, într-un singur plic de ceai verde, au fost identificate rămășițe de la aproximativ 400 de specii diferite.

La fel cum noi, oamenii, lăsăm urme de salivă sau de piele pe obiectele cu care intrăm în contact, aceste specii de nevertebrate își lasă amprenta asupra plantei, avertizează cercetătorii.

Procesul de analiză a constat în examinarea ADN-ului provenit de la plantele uscate și mărunțite, fără a fi spălate, astfel încât urmele genetice să fie dispersate pe întreaga cantitate de ceai.

În total, cercetătorii au identificat rămășițe de la peste 1.200 de specii diferite, reprezentând peste 3.200 de nevertebrate. Printre acestea se numără muște, purici, păianjeni, gândaci și fluturi, toate având legături cu plantele înainte ca acestea să fie culese, notează Jurnalul de Ştiinţe de la digi-world.tv.

Studiul sugerează că urmele genetice găsite în plicurile de ceai pot furniza informații esențiale despre condițiile de creștere a plantelor, inclusiv posibile tratamente cu pesticide, precum și despre interacțiunile dintre plante și insecte.

Subiecte în articol: ceai studiu cercetatori germani insecte