Antena 3 CNN Actualitate Locale Trenul Metropolitan primește undă verde. Care sunt localitățile pe care le va conecta cu Capitala

Trenul Metropolitan primește undă verde. Care sunt localitățile pe care le va conecta cu Capitala

G.A.
1 minut de citit Publicat la 17:11 03 Sep 2025 Modificat la 17:11 03 Sep 2025
tren calatori gara de nord bucuresti
Tren de călători în Gara de Nord din București. Sursa foto: Facebook/ CFR Călători

Proiectul Trenului Metropolitan care va deservi Bucureștiul și localitățile învecinate mai face un pas spre realitate, anunță primarul general interimar, Stelian Bujduveanu.

"Astăzi am semnat certificatele de urbanism pentru 3 stații și un depou pe ruta București Nord – Scroviștea: Pajura, Basarab, Carpați și Depoul Triaj.

Pentru mine, acest proiect nu este doar o hârtie semnată, ci o schimbare pe care o simțim fiecare dintre noi. Știu ce înseamnă să pierzi ore în trafic, să stai blocat pe șosele sau să cauți soluții pentru a ajunge mai repede acasă la familie.

 

? Undă verde pentru Trenul Metropolitan! Astăzi am semnat certificatele de urbanism pentru 4 puncte de oprire pe ruta...

Publicată de Stelian Bujduveanu pe Miercuri, 3 septembrie 2025

 

 

Trenul Metropolitan înseamnă:

  •  mai puțin timp pierdut în trafic,
  •  legături rapide între cartiere și localitățile din jurul Bucureștiului,
  •  un transport modern, confortabil și prietenos cu mediul.

La probleme mari, avem nevoie de soluții mari – iar Trenul Metropolitan este una dintre ele", a scris Bujduveanu, miercuri, pe Facebook.

Însuși președintele Nicușor Dan a fost un susținător al proiectului, încă din primul mandat la Primăria Capitalei, însă lucrările nu au demarat în anii în care a condus municipalitatea.

"CFR-ul vrea să facă lucrări de modernizare și până când CFR-ul nu stabilește unde o să fie conturul exact a liniei, noi nu putem să punem stații, ceea ce vrem să facem.Eu am crezut că poate să circule și pe zona de Sud. Nu se poate și am înțeles asta când mi s-a spus că sunt tronsoane în care viteza e de 5km/oră. Nu e rentabil economic.

Va fi rentabil pe zona de Sud, care înseamnă 80% din linia de tren, în momentul în care CFR-ul, care e proprietar, va reabilita linia astfel încât ea să aibă o viteză de deplasare comercială", spunea Dan, anul trecut.

Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

Parteneri
x close