Antena 3 CNN Actualitate Media Internetics, ediţia a zecea. Analiză MediaIQ a celor mai mediatizaţi “ştirişti”

Internetics, ediţia a zecea. Analiză MediaIQ a celor mai mediatizaţi “ştirişti”

Internetics, ediţia a zecea. Analiză MediaIQ a celor mai mediatizaţi “ştirişti”
12 Noi 2010   •   10:45

Internetics, un festival de branding, marketing și advertising online, care are loc în România, a ajuns la a zecea ediţie. În 2009, Internetics s-a redefinit pentru a ține piept creșterii pieței de online autohtone. Internetics se adresează agenţiilor full service, de branding şi interactive, diviziilor de online şi shopurilor de design online. Festivalul pune accentul pe soluţiile de comunicare oferite de agenţii clienţilor în contextul actual al pieţei. Scopul festivalului este de a creşte piaţa de comunicare online din România şi de a promova ideile creative şi strategice.

Antena3.ro este partener media principal al festivalului Internetics 2010.

Luni, 15 noiembrie, de la ora 18:00, la Spice Club va avea loc Internetics Hot Spot. Evenimentul reuneşte agenţii şi clienţi care vor discuta despre măsurarea eficienţei comunicării online în prezent, în România.  

Pe 16 noiembrie, ora 19:30, la Opera Română va avea loc Gala Internetics 2010, în care vor fi anunţaţi câştigătorii celei de-a zecea ediţii a festivalului. Totodată, vor fi sărbătoriţi cei 10 ani de Internetics, şi va avea loc o retrospectivă ultimilor 10 de internet românesc.

 


Mai jos, un top MediaIQ, pentru evenimentul Internetics 10 ani, cu privire la cei mai mediatizaţi realizatori de talk-showuri şi al celor mai menţionaţi “ştirişti”.

Antena 3 domină clasamentul prin cel mai mare număr de prezentatori/realizatori de talk-show-uri şi emisiuni, urmată de Realitatea TV şi B1TV. În privinţa numărului de apariţii, Antena 3 este televiziunea cu cele mai multe menţionări în presa ultimelor şase luni, peste 1.800, în timp ce Realitatea TV a înregistrat în aceeaşi perioadă putin peste 200. Trebuie precizat că nu au fost incluse în monitorizare sursele în cauză.


Robert Turcescu este urmat de Gabriela Vrânceanu Firea (638) şi Victor Ciutacu (567), ultimii doi prezentând programe difuzate de televiziunile trustului Intact. Topul celor mai vizibili prezentatori de talk-show-uri şi emisiuni este dominat de vedete ale acestui grup media. Primele trei domenii (domeniile cu cele mai multe articole) în care este menţionat numele Gabrielei Vrânceanu Firea sunt “vedete-monden” (356), “media” (316) şi “politică” (243). În ceea ce-l priveşte pe Victor Ciutacu domeniile “media” şi “politică” domină cu 313 articole, respectiv 230 articole.

În topul celor mai mediatizate prezentatoare de ştiri, lipsesc vedetele postului Realitatea TV. Reprezentanta Antena 3 este Maria Coman (37 apariţii). Antena 1 este reprezentată de Andreea Berecleanu, concurentă pe acelaşi tronson orar al Andreei Esca şi Oana Frigescu.

Cristina Topescu, o prezenţă longevivă, a înregistrat în ultimele şase luni doar 39 de apariţii. Interesant este faptul că ultimele trei poziţii, Monica Dascălu, Adriana Muraru şi Malvina Cservenschi au acelaşi număr de menţionări în presă autohtonă (23). Grupurile Intact şi MediaPro sunt la egalitate cu acelaşi număr de prezentatoare de ştiri: 3. 



Când vine vorba de prezenţa masculină în cadrul buletinelor de ştiri, mediatizarea este mai modestă. Christian Sabbagh (Kanal D) conduce clasamentul cu 110 menţionări, urmat de Andrei Zaharescu (74) şi Cristian Leonte (60). Marius Dobrescu, prezentatorul jurnalului TVR, este destul de slab prezent în cele 780 de surse monitorizate de MediaIQ: doar 12 apariţii.

Pentru că nu poate fi încadrat în niciuna din categoriile de mai sus (ştiri sau talkshow- ri/emisiuni), Mircea Badea reprezintă un segment destul de bine delimitat: “one man show”. Vedeta Antena 3 a înregistrat în ultimele şase luni 1.779 apariţii. Trebuie menţionat că în monitorizarea MediaIQ nu a fost inclus ca sursă blogul acestuia, ci publicaţiile (cotidiene naţionale, locale sau alte siteuri şi bloguri) în care a fost menţionat.



Monitorizarea MediaIQ a inclus 780 de surse de media şi a fost realizată în perioada 8 mai – 10 noiembrie 2010. Analiza cuprinde variantele online ale celor mai importante cotidiene naţionale şi locale, bloguri, siteuri generaliste şi specializate, dar şi variantele online a 16 televiziuni naţionale şi patru posturi radio. Trebuie precizat că în monitorizarea MediaIQ nu au fost incluse ca surse blogurile personajelor monitorizate.

×
Subiecte în articol: aniversare
Parteneri
România nu are bani să îşi trimită sportivii la Olimpiadă
x close