Antena 3 CNN Actualitate Reclamă cu Abi Talent, interzisă pentru că promovează ”comportamente imorale”. Fosta şefă CNA: ”M-a deranjat foarte tare atitudinea”

Reclamă cu Abi Talent, interzisă pentru că promovează ”comportamente imorale”. Fosta şefă CNA: ”M-a deranjat foarte tare atitudinea”

O reclamă în care apare cântărețul Abi Talent a fost interzisă de Consiliul Național al Audiovizualului pentru că „stimulează comportamente indecente sau imorale”, conform unui articol din lege pe baza căruia s-a luat decizia.

Reclamă cu Abi Talent, interzisă pentru că promovează ”comportamente imorale”. Fosta şefă CNA: ”M-a deranjat foarte tare atitudinea”
Sursa foto: Instagram
de Adelina Miron    |    08 Iul 2021   •   17:31

În spotul care promovează o băutură carbogazoasă, Abi Talent coboară dintr-o maşină de lux şi refuză să se aștepte la coadă în fața unui magazin. După ce îşi cumpără băutura, un cadru îl suprinde cum varsă sucul în faţa copiilor care îşi aşteptau rândul.

Produsul este prezentat sub sloganul ”Arogant de bună”.

„M-a deranjat foarte tare atitudinea: intră în faţă, varsă băutura în faţa copiilor...”, a spus fosta şefă CNA Monica Gubernat, potrivit Pagina de Media.

Spotul a fost reclamat de şase persoane, care acuzau „că promovează o atitudine arogantă în rândul tinerilor” şi că „nu ar trebui difuzat”.

Consiliul Roman Pentru Publicitate (RAC) a venit cu un „aviz” negativ în cazul acestei reclame şi a recomandat modificarea. Într-un punct de vedere prezentat în faţa CNA, oficialul RAC a subliniat:

„Având în vedere că este utilizat un artist şi un influencer cunoscut şi apreciat în rândul tinerilor, faptul că este afişată o atitudine arogantă a personajului, care nu respectă normele de bun-simţ (intră în faţă la rând şi aruncă băutura pe fereastra maşinii), s-a considerat că poate promova un comportament antisocial în rândul tinerilor”.

Articolele invocate, din Codul audiovizual şi din Legea audiovizualului:

Art. 29 (1)  h) Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii: să nu stimuleze comportamente indecente sau imorale

Art. 29 (2) „Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să nu provoace nicio daună morală, fizică sau mentală minorilor şi, în special c) să nu exploateze încrederea specială pe care minorii o au în părinţi, profesori sau alte persoane”

Art. 120 (4) „În publicitatea pentru alimente adresată minorilor este interzisă folosirea celebrităţilor”

×
Subiecte în articol: CNA reclama Abi Talent
Parteneri
Potopul din Dubai explicat de climatologi
x close