Antena 3 CNN Economic Transporturi Stadiul lucrărilor la Autostrada Moldovei. Ce tronsoane sunt deschise și când ar putea fi gata A7

Stadiul lucrărilor la Autostrada Moldovei. Ce tronsoane sunt deschise și când ar putea fi gata A7

B.N.
3 minute de citit Publicat la 07:00 01 Aug 2025 Modificat la 10:59 01 Aug 2025
Stadiul lucrărilor la Autostrada Moldovei. Ce tronsoane sunt deschise și când ar putea fi gata A7 Foto: Facebook/ Sorin Grindeanu

În luna martie, fostul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, spunea că Autostrada Moldovei (A7), care va lega Ploieștiul de partea de nord-est a țării, ar putea fi gata în 2026. Între timp, s-a deschis circulația pe un nou tronson și a fost aprobat studiul de fezabilitate pentru unul dintre tronsoane. Mai jos, detaliem stadiul lucrărilor la A7, cu ultimele imagini publicate de autorități de pe șantiere.

A7 va lega regiunea Moldovei de restul țării: va începe de la Ploiești, va trece prin Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani, Suceava și se va termina la Siret, la granița cu Ucraina.

Ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, a anunțat pe 31 iulie la Antena 3 CNN că vara viitoare s-ar putea circula pe Autostrada Moldovei, pe două loturi, Focșani-Bacău, respectiv Bacău-Focșani.

Stadiul lucrărilor la autostrada Moldovei în august 2025. Două tronsoane deschise

Potrivit datelor inițiale anunțate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), autostrada A7 are o lungime totală planificată de 437 km, dintre care aproximativ 268 km sunt finalizați, iar pe circa 115 km se circulă efectiv.

Lucrările sunt împărțite în șapte tronsoane majore, dintre care două sunt complet finalizate (Centura Bacău și Buzău-Focșani) și unul este parțial deschis (Ploiești-Buzău), potrivit site-ului 130km.ro.

Cea mai recentă inaugurare de tronson pe autostrada A7 a avut loc pe 11 iulie 2025, când a fost deschis circulației segmentul care include podul peste râul Buzău și sensurile giratorii de acces către DN2B, în zona Buzău Est.

Cu o lungime de 1,36 kilometri, podul face parte din lotul 1 Buzău – Vadu Pașii al Autostrăzii A7 și reprezintă un punct strategic pentru conectarea regiunii Moldovei cu restul țării”, a transmis DRDP Buzău la acea vreme.

Tronsonul s-a deschis cu întârziere față de termenul stabilit inițial. Contractul pentru cei 4,6 km ai lotului 1 Buzău–Focșani a fost semnat în septembrie 2022 cu firma UMB, iar lucrările ar fi trebuit să fie gata în august 2024.

Tot în iulie, s-a turnat asfalt pe lotul doi (Domnești Târg – Răcăciuni) al tronsonului Focșani – Bacău. Stadiul fizic al lucrărilor pe acest lot, finanțat prin PNRR, a ajuns la 52%, a anunțat pe Facebook directoru CNAIR, Cristian Pistol.

În mai 2025, CNAIR a anunțat că a avizat studiul de fezabilitate pentru ultimul sector al A7, cuprins între Suceava şi Siret.

Ar putea fi deschisă complet în anul 2026

Fostul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat în martie că şantierele Autostrăzii Moldova (A7) avansează în ritm bun și că aceasta ar putea fi gata în 2026.

„Constructorii turci de pe Lotul Pietroasele-Municipiul Buzău (13,9 km) au avansat până la 40% şi vor finaliza lucrările până la sfârşitul acestui an. Până atunci vor asigura descărcarea de pe Lotul Buzău-Vadu Paşii, unde constructorul român lucrează în acest moment la podul peste râul Buzău. Pe secţiunea dintre Focşani şi Bacău (95,9 km), acelaşi constructor român a ajuns la stadii cuprinse între 25% şi 45%. În mod sigur, anul acesta se va putea circula cel puţin de la Focşani la Adjud (49 km), iar anul viitor pe toată Autostrada Moldovei, finanţată prin PNRR, între Ploieşti şi Paşcani (319 km)”, spunea atunci Sorin Grindeanu.

Lucrările au început în 2022

Lucrările la Autostrada Moldovei  au început în 2022.

În noiembrie 2023, Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, anunța că toţi cei 320 de kilometri ai A7, incluși în Planul Național de Redresare și Reziliență, sunt în execuţie

Fostul Ministru al Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu,  a anunțat în 2023 semnarea contractelor pentru trei loturi ale cuprinse între Bacău și Pașcani. Cele trei contracte ce vizează construcţia a 77,4 km de autostradă și au fost semnate miercuri cu asocierea de firme româneşti: SC Spedition UMB, SC SA&PE Construct și SC Tehnostrade.

Cat costă Autostrada Moldovei

Estimarea pentru întregul proiect al autostrăzii este de 5,84 miliarde de euro, potrivit datelor CNAIR.

Ministrul Fondurilor Europene, Dragoș Pîslaru, a anunțat la Antena3 CNN pe 30 iulie că A7 nu va mai fi finanțată prin împrumuturi contractate prin Planul Național pentru Reconstrucție și Reziliență (PNRR), ci cu fonduri europene nerambursabile (granturi). 

„Vestea care este foarte bună și pe care m-aș bucura să o pot da este aceea că autostrada A7, cu segmentele pe care suntem cel mai avansat și care până la urmă este crucială pentru conectarea cu Moldova, am agreat să mutăm pe grant cea mai mare parte a ei, pentru că știm că se pot face aceste loturi și știm că dacă mutăm pe grant n-ar mai fi o problemă legată de spațiul fiscal, în sensul că am putea plăti facturile, fiind fondurile nerambursabile, evident, având un impact zero pe deficitul bugetar", a precizat Pîslaru.

Pe 29 iulie, ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare, a spus că a cerut Comisiei Europene să includă în componenta de grant două tronsoane din Autostrada Moldovei (A7), subliniind că "va contribui la o dezvoltare semnificativă a regiunii de est a ţării".

 
Citește mai multe din Transporturi
» Citește mai multe din Transporturi
TOP articole