Antena 3 CNN Români care dezvoltă România Antreprenorii români care nu au cedat în faţa străinilor din retail

Antreprenorii români care nu au cedat în faţa străinilor din retail

Antreprenorii români care nu au cedat în faţa străinilor din retail
20 Apr 2016   •   12:40

Românii lasă de patru ori mai mulţi bani la hipermarket decât la magazinele de cartier, dar cumpără şi mai multe telefoane. Revenirea pieţei rezidenţiale a dus şi la creşterea segmentelor de mobilă şi de bricolaj. În total, piaţa de retail din România depăşeste 27 de miliarde de euro în 2015, potrivit unui studiu Gfk, iar ţara noastră este singura din regiune care ocupă un loc fruntaş la creşterile anuale prognozate.

Cu toate că lanţurile internaţionale, cu susţinere financiară puternică în spate, şi-au făcut încă de acum 20 de ani intrarea pe piaţa locală, tot atunci antreprenorii români au pus pe roate afaceri care nu au cedat în faţa competitorilor străini şi au ajuns să domine pieţe importante din retailul românesc.

Românii domină o piaţă de 1,5 miliarde de euro
Piaţa de electrocasnice şi IT din România este una pe care retailerii străini nu au îndrăznit să o atace şi e controlată de oameni de afaceri români. Cel mai mare retailer este Altex, controlat de Dan Ostahie, care în 2014 a înregistrat o cifră de afaceri de 334 milioane de euro. „Dacă 2014 a fost un an bun pentru Altex, 2015 a fost spectaculos, cu o creştere a vânzărilor de 30%, atingându un nivel de 433 de milioane de euro, ceea ce a însemnat cel mai bun an din ultimii 12 ani pentru Altex”, spune Alex Urdă, vicepreşedintele companiei. De ce a urcat atât de mult Altex? „Scăderea TVA la alimente a ajutat consumul de produse electronice”, a mai spus Urdă.

Al doilea cel mai mare retailer este Flanco, deţinut de Iulian Stanciu, şi care în 2014 a avut o cifră de afaceri de 150 de milioane de euro. La nivelul lui 2014, locul trei a fost ocupat de Domo, cu vânzări de 138 de milioane de euro, dar care în prezent se confruntă cu o insolvenţă, iar o parte din magazine au fost preluate de competitorul Flanco. Cei trei jucători aveau la sfârşitul anului 2014 un număr de peste 4.100 de angajaţi.

Comerţul cu mobilă, dominat tot de români
Segmentul retailului de mobilă este un alt sector unde companiile româneşti nu întâmpină o concurenţă acerbă din partea lanţurilor străine, pe o piaţă estimată la 700 de milioane de euro. În plus, revenirea pieţei imobiliare este principalul factor care a dus la creşterea consumului intern, cu 7,4%, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor de Mobilă din România (APMR).

----------------------------

Textul integral îl puteţi citi în revista Români care Dezvoltă România, care conţine și Top 100 Antreprenori Români, disponibilă în punctele de difuzare a presei.

×
Parteneri
Israelul a lansat atacuri puternice în Iran, Irak și Siria
x close