Antena 3 CNN Români care dezvoltă România Branduri românești care au supraviețuit invaziei de mărci străine

Branduri românești care au supraviețuit invaziei de mărci străine

Branduri românești care au supraviețuit invaziei de mărci străine
31 Mai 2017   •   13:19

Revoluția din 1989 a adus o serie întreagă de schimbări în comportamentul românilor, dar și în piața românească, aceasta din urmă confruntându-se cu o invazie de branduri străine de renume, care investesc covârșitor în promovare. În acest context, brandurile românești s-au văzut puse în fața unei noi realități, fiind nevoite să ducă lupte acerbe pentru a rămâne în atenția consumatorilor, dar și lideri pe segmentul lor. 

Și totuși, sunt branduri cu decenii de istorie care au reușit, prin inovare, creativitate, curaj și perseverență să treacă acest test al timpului și să-și păstreze atât prestigiul, cât și poziția în top:

Farmec, pururea tânăr Povestea Farmec a început în anul 1889, când la Budapesta s-au deschis laboratoarele Molnar Moser, iar în 1943 s-a desprins un mic laborator care își desfășura activitatea în Cluj-Napoca. În 1968, fabrica a devenit primul producător de creme și emulsii Gerovital H3 prof. Dr. Ana Aslan din România. Produsele se adresau femeilor cu vârsta de aproximativ 40 de ani, tenurilor care prezintă primele semne de îmbătrânire. 
În anul 1995, Farmec s-a privatizat prin metoda MEBO, având capital 100% românesc. Înainte de 1989, fabrica de la Cluj-Napoca avea peste 1.000 de angajați și asigura 90% din tot ceea ce însemna necesarul pieței de cosmetice pentru cele 22 de milioane de români, oferind în jur de 600 de produse - de la creme de îngrijire a pielii, spray-uri și până la produse chimico-casnice pentru curățenia locuinței. 

După anii 2000, compania cunoaște o adevărată dezvoltare: se pun bazele propriei rețele de distribuție la nivel național, se lansează prima gamă cu argilă – Aslavital, se modernizează gama Gerovital Plant, în ton cu tendințele cosmeticii naturale, și se lansează noua gamă Gerovital H3 prof. Dr. Ana Aslan. În 2008, Farmec preia integral drepturile de utilizare a mărcii Gerovital.

Printre cele mai cunoscute mărci ale firmei se află Gerovital H3, Ecovital, Farmec 16, Dermo
farm, Triumf și Nufăr. În categoria cremelor și emulsiilor, Farmec deține mărci precum Gerovital Plant, Ana Aslan, Aslavital, Farmec și Doina. Produsele Farmec sunt prezente pe toate continentele lumii. Astăzi, Farmec deține în total 6 magazine Gerovital, în București, Constanța, Craiova și Cluj-Napoca, precum și 8 magazine de brand Farmec, în Cluj-Napoca, Arad, Sibiu, Târgu- Mureș, Timișoara și Brașov.

Napolact, gustul de altă dată Napolact are o istorie de peste 105 ani, fiind unul din cei mai importanți producători de lactate și s-a născut ca brand în 1990. Compania pune accent pe autenticitate, pe promovarea produselor tradiționale din gospodăriile țărănești, folosind pentru toate produsele lapte colectat exclusiv de la fermele din Ardeal.

Producătorul de lactate Napolact Cluj a fost dizolvat de anul trecut, prin înglobarea sa în compania FrieslandCampina România (FCR) care face parte din grupul olandez cu aceeași denumire. Societatea a înregistrat o cifră de afaceri de 165 de milioane de lei și o pierdere de 11,8 milioane. 

Mai multe, în revista Români care dezvoltă România, disponibilă de joi, 1 iunie, la chioșcurile de presă din toată țara.

×
Parteneri
Ion Iliescu și Petre Roman, audiați în Dosarul Mineriadei, după 34 de ani
x close