Antena 3 CNN Români care dezvoltă România Brandurile-ambasador ale României

Brandurile-ambasador ale României

Brandurile-ambasador ale României
de Dochița Zenoveiov    |    20 Apr 2016   •   13:39

În contextul procesului de globalizare și al creșterii nivelului de digitalizare, brandingul devine obligatoriu pentru orice țară, pentru orice produs, pentru a acționa pe scena internațională alături de marile puteri economice. Brandul de țară reprezintă un criteriu de diferențiere și evaluare al unui stat și are un impact major atât asupra imaginii, cât și asupra economiei.

Un brand de țară construit în jurul turismului
În România, brandul de țară a devenit sinonim cu brandul turistic, întrucât aduce cele mai multe beneficii de ordin financiar și poate fi controlat prin alocare de buget pe proiectele de destinații turistice. Celelalte sub-branduri, nu mai puțin importante, brandurile de produs, brandurile de personalități, brandurile culturale sau politice se dezvoltă de la sine.

După turism, statele sunt recunoscute pe plan internațional și pentru segmentul în care excelează, împrumutând din imaginea țării producătoare și viceversa. Italia e cunoscută pentru fashion. Franța pentru parfumuri. Germania pentru inginerie. Relațiile dintre produs și țară influențează comportamentul consumatorului. Efectul de halou este acela când consumatorii nu sunt familiarizați cu produsele unei țări, drept urmare țara transferă atributele sale produsului. Reciproca acestui fenomen, cunoscută sub denumirea de „summary-effect” are loc în momentul în care consumatorul cunoaște produsul și își formează imaginea despre țară prin intermediul acestuia.

----------------------------

Textul integral îl puteţi citi în revista Români care Dezvoltă România, care conţine și Top 100 Antreprenori Români, disponibilă în punctele de difuzare a presei.

×
Parteneri
ANM: Zonele cele mai afectate de praful saharian
x close