×
Antena 3 S.A. utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pe www.antena3.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.antena3.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.Antena3.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Fii alături de noi!

Meda - Când gustul investițiilor devine obișnuință

19 Dec 2018   •   11:40
Meda - Când gustul investițiilor devine obișnuință 72

Tabloul general de instabilitate politică a afectat-o și pe Luchi Georgescu, așa cum s-a întâmplat, în ultimii ani, cu toți cei care au afaceri în România. Totuși, deși spunea anul trecut că nu poate lucra la o strategie clară de dezvoltare din această cauză, antreprenoarea a pus la punct proiecte care s-au finalizat, fără doar și poate, exact așa cum preconizase. Începutul lui 2018 debuta în forță pentru Luchi Georgescu, acționar majoritar la compania de vinuri Vincon și producătorul de mezeluri Meda Prod 98. În luna februarie, antreprenoarea anunța că a fost finalizată construcția clădirii destinată unei noi unități pentru producția de mezeluri crud-uscate, pe o suprafață de 2.000 de metri pătrați, investiția totală depășind trei milioane de euro.

Ţinta? Să își ducă produsele în hipermarketuri, despre care consideră că se dezvoltă într-un ritm susținut. De altfel, antreprenoarea urmează nevoile pieței, pe care le observă prin prisma businessului pe care l-a fondat și pe care îl conduce. La finalul anului trecut, Meda Prod ’98 avea peste 570 de angajați, o cifră de afaceri de 144 de milioane de lei și un profit net de peste 16 milioane de lei. Rezultatele sunt mai bune decât cele înregistrate în 2016, când cifra de afaceri era de 138 de milioane de lei, iar profitul ajunsese la 15,2 milioane de lei.

O poveste despre performanță

Cealaltă mare companie pe care o deține antreprenoarea, Vincon Vrancea, înseamnă 11 crame și aproximativ 1.500 de hectare de viță-de-vie în podgoriile Panciu, Huși, Odobești și Cotești. Luchi Georgescu a preluat compania la nouă ani după Revoluție, într-un moment în care aceasta comercializa cea mai mare parte din producția proprie de vin în vrac. În acel moment, a venit cu bani și cu o nouă perspectivă. Astfel, a renunțat să mai vândă vinul la vrac și a hotărât că Vincon trebuie să renunțe la a fi doar procesator de stuguri, ci și producător. Iar strategia a funcționat de minune.



De-a lungul anilor, antreprenoarea a investit la Vincon aproape 50 de milioane de euro, compania ajungând să dețină și platforme industriale pentru îmbutelierea vinului, a vinarsului, a băuturilor spirtoase și a oțetului. Anul trecut, afacerile Vincon au ajuns la 79,5 milioane de lei, în creștere cu aproape 20% față de 2016, în timp ce profitul net raportat a fost de 2,5 milioane de lei. În afară de proiectele de investiții din industria alimentară și a băuturilor alcoolice, Luchi Georgescu s-a ocupat de un altul, la fel de important, și anume extinderea zonei de birouri pe care o deține în București cu 700 de metri pătrați.

Pe lângă Vincon și Meda, Luchi Georgescu mai deține o companie de construcții, precum și două hoteluri în stațiunea Venus. Deși are multe businessuri de care se ocupă, antreprenoarea e conștientă că îi trebuie timp și pentru ea. Prin urmare, când poate, alege să plece în cele mai frumoase destinații de vacanță din lume.

Mai multe, în revista Români care dezvoltă România, disponibilă de miercuri, 11 decembrie, la chioșcurile de presă împreună cu cotidianul Jurnalul.

 

sati