Antena 3 CNN Români care dezvoltă România Români care dezvoltă România: Mitică Călin

Români care dezvoltă România: Mitică Călin

2 minute de citit Publicat la 01:31 06 Iul 2017 Modificat la 01:31 06 Iul 2017
o_1bkadlacc1vrp1p852d21ebk17ed8.jpg

Drumul către succes e pavat cu dezvoltare Dacă ne uităm la proiectele din 2015 și 2016 ale lui Călin Mitică vom constata că au fost numeroase, dar mai ales variate. Împreună, însă, au dus la dezvoltarea business-urilor omului de afaceri clujean.

Cu afaceri diversificate în domeniul feroviar, omul de afaceri se dezvoltă, totuși, şi în domeniul hotelier, la Poiana Braşov. Însă, business-ul de bază rămâne în domeniul transporturilor.

Cea mai importantă societate a grupului patronat de Călin Mitică este Transferoviar Grup care în ultimii doi ani și-a menținut cifra de afaceri la puţin peste 200 milioane de lei, chiar dacă numărul salariaților a fost ușor redus, de la 682, în anul 2015, la 662, în anul 2016.

Extindere pe transportul de călători

În cursul anului 2016, Transferoviar Grup a derulat un proiect în cadrul căruia a finalizat reabilitarea arhitecturală a Gării din Oltenița, o construcție-exemplu de arhitectură românească, cu o vechime de peste 100 de ani. Și acesta este un singur exemplu din lucrările recente din portofoliul companiei.

Activitatea Direcției Construcții din cadrul Transferoviar Grup se axează pe construc- ții de clădiri rezidențiale și nerezidențiale și, pe de altă parte, pe execuția lucrărilor de infrastructură (căi ferate, drumuri, poduri, viaducte, consolidări). Multe dintre activităţi se desfăşoară în parteneriat cu firme de renume, precum Astaldi, Strabag, Swietelski, Pizzarotti sau Arcada.

Vorbind de parteneriate, merită să amintim că astfel au fost realizate modernizarea liniei de tramvai pe tronsonul Mănăștur-Piața Gării și Bulevardul Muncii din Cluj –Napoca, dar și execuția lucrărilor de construcții și instalații la secțiunea 3: Coșlariu-Simeria, Tronson: Vințu de Jos – Coșlariu. Nici divizia de călători nu se lasă mai prejos. Revenind la cifre, rulajul Transferoviar Călători a crescut cu 10% de la patru milioane pasageri, în 2015, la 4,4 milioane anul trecut. P

entru necunoscători, vagoanele lui Călin Mitică efectuează transport feroviar public de călători în trafic intern și internațional. Vorbim de o companie în extindere, atât ca rute, cât şi ca afaceri. Un exemplu recent - începând cu 1 mai 2017, a luat hotărârea de a suplimenta numărul trenurilor de pe secţiunea Ploieşti Sud - Târgovişte. În plus, tot din luna mai a acestui an, Transferoviar Călători a început operarea pe secţiunea neinteroperabilă Roşiori - Costeşti. Ar mai fi de adaugat la capitolul extindere faptul că, în cursul acestui an, compania își va mări flota cu un număr însemnat de automotoare.

Surpriza anului 2016

Cea mai spectaculoasă dezvoltare, cel puţin procentual, a avut-o anul trecut „Remarul 16 Februarie”, de la afaceri de 18,7 milioane de lei, în anul 2015, la 32,7 milioane de lei, în 2016, cu o uşoară majorare a numărului de salariaţi la 269. Compania a fost înfiinţată în anul 1870, odată cu deschiderea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea. Remarul clujean rămâne şi în continuare unul dintre cei mai importanţi furnizori de servicii de construcţii şi modernizări material rulant de pe piaţa românească. Oarecum paradoxal, anumite dificultăţi ale companiei din ultimii ani au fost date de datoriile greu de recuperat de la CFR după ce au reparat locomotive pentru aceştia din urmă.

Mai multe, în revista Români care dezvoltă România, disponibilă de joi, 1 iunie, la chioșcurile de presă din toată țara.

×
x close