Antena 3 CNN Români care dezvoltă România Sergiu Constantinescu: Frumoșii nebuni ai marilor afaceri româneşti

Sergiu Constantinescu: Frumoșii nebuni ai marilor afaceri româneşti

Sergiu Constantinescu: Frumoșii nebuni ai  marilor afaceri româneşti
11 Dec 2018   •   15:09

Se întâmplă foarte rar în ziua de azi să mai deschizi capota unei super-mașini, și asta doar când completezi lichidul pentru parbriz. În timp ce lichidul curge încet, te uiți ca la un tablou la noile generații de motoare și îți amintești cu nostalgie de prima mașină și carburatorul din care demontai cu ochii închiși jiclorul pentru a-l desfunda. Când vezi însă că pe una dintre cele mai importante componente ale motorului tău este gravat adânc și deloc discret Made in România, te încearcă două sentimente puternice, contradictorii. Dumnezeule, folosesc componente făcute în România, oare mai sunt la fel de bune mașinile astea de se fabrică încă din 1885? Apoi intervine mândria combinată cu îngâmfare, oare ce zice Gerhard când vede că pe turbina lui nu scrie Made in Germany? Puteau să graveze Made in EU dar nu au făcut-o, și pentru asta orice român proprietar de mașină germană trebuie să fie mândru. Românii produc la calitatea și exigența din Germania. Este un fapt pe care ei îl recunosc deja și ar trebui să o facem și fiecare dintre noi.

În toată nebunia globalizării afacerilor,  câțiva români frumoși spun unii, nebuni zic cei mai mulți, se ambiționează să nu își vândă afacerile și să se mențină lideri de piață în câteva domenii de activitate. Retailul general este dominat de coloși din Germania sau Franța însă în zona retailului de produse electronice Altex și Flanco nu au lăsat nicio breșă prin care să pătrundă în România marile rețele europene, pentru că atât Ostahie cât și Stanciu își iubesc „copiii". 

Dedeman și Arabesque își continuă extinderea și domină piața de bricolaj având însă concurenți internaționali puternici. Dacă în industria alimentară marii procesatori de lactate au fost achiziționați de companii internaționale,  procesarea de carne, mezelurile și carnea de pui sunt afaceri românești 100% pentru că Timiș, Popa sau Georgescu își îngrijesc afacerile tocmai pentru că sunt parte din familiile lor. Investesc in fiecare an în tehnologii care îi mențin competitivi, indiferent câtă gripă aviară sau porcină li se „livrează" periodic, odată cu încheierea exercițiului financiar pentru anul trecut, când datele devin publice.

Mai multe, în revista Români care dezvoltă România, disponibilă de miercuri, 11 decembrie, la chioșcurile de presă împreună cu cotidianul Jurnalul.

×
Parteneri
Prognoza meteo 18 martie - 15 aprilie 2024
x close