Antena 3 Emisiuni News Hour with CNN România, drum închis. Parcările plătite stau goale, străduţele sunt pline de maşini

România, drum închis. Parcările plătite stau goale, străduţele sunt pline de maşini

de Alex Vlădescu    |    30 Iun 2021   •   21:13
România, drum închis. Parcările plătite stau goale, străduţele sunt pline de maşini

La doi ani şi jumătate de la inaugurare, Parcarea Străuleşti, din nordul Capitalei, stă mai mult goală. Din cele 660 de locuri din Terminal doar 80 sunt ocupate zilnic. În schimb, străduţele din zonă sunt pline cu maşini parcate ilegal.Urmează un nou episod despre infrastructura României, din campania "România- Drum închis".

Terminalul multimodal de la Străuleşti ar trebui, teoretic, să vină în sprijinul şoferilor din afara Bucureştiului care fac naveta în Capitală. Ei îşi pot lăsa maşinile în parcare, iar de aici pot lua metroul, autobuzul sau taxiul spre centrul oraşului.

Astfel, traficul din Bucureşti s-ar decongestiona substanţial. Însă parcarea este goală. Atât de goală încât două dintre cele trei nivele ale terminalului n-au fost folosite niciodată. 

"Luni, la ora prânzului, doar 40 de locuri din cele 660 ale terminalului Străuleşti sunt ocupate. Asta înseamnă că acesta funcţionează la doar 7% din capacitatea sa'', precizează Alex Vlădescu, reporter Antena 3.

Câţi bani trebuie să plătească şoferii care îşi lasă maşinile în Parcarea Străuleşti

Cei care îşi cumpără cartelă pentru a călători cu metroul sau chiar au abonament, pot să-şi parcheze maşina în terminal gratuit. Pentru ceilalţi, costul parcării este de doar 50 de bani pe oră. 

Pentru nouă ore pe zi în care o maşină stă parcată, dacă nu are cartelă la metrou, un şofer ar trebui să scoată din portofel 4 lei şi 50 de bani.

De când a fost introdusă gratuitatea pentru cei care au chiar şi o cartelă la metrou, media maşinilor parcate în terminal a crescut de la 40 de locuri ocupate la 80.

Actualul şef al Metrorex dă vina pe predecesorii săi pentru faptul că parcarea este mai mult goală

Ştefan Paraschiv, director general al Metrorex: Poate nu a avut o promovare adecvată şi ca atare, ăsta e unul din scopurile pe care le urmărim: să promovăm parcarea de la Străuleşti.

Alex Vlădescu: Când va fi pusă în aplicare varianta unui abonament? Au trecut doi ani jumate de când se promite un abonament, când va fi? 

Ştefan Paraschiv, director general al Metrorex: Nu aş putea să dau un termen precis, dar lucrăm la el. 

Ne-am lămurit: lipseşte publicitatea. Directorul metroului are şi un vis: 

"De exemplu, evenimente de promovare, cum ar fi prezentarea unui autoturism electric. E doar o idee, sunt discuţii în momentul de faţă cu producători auto", spune Ştefan Paraschiv, director general al Metrorex.

Terminalul multimodal Străuleşti a fost inaugurat în luna noiembrie 2018 şi a costat aproximativ 35 de milioane de euro. 
 

×

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp

x close