Antena 3 Emisiuni Sfat de sănătate Mituri despre pepene. Ne îngraşă sau nu? Dr. Pîrvu: "Îl pot consuma chiar și diabeticii"

Mituri despre pepene. Ne îngraşă sau nu? Dr. Pîrvu: "Îl pot consuma chiar și diabeticii"

de Andreea Cigolea    |    21 Iul 2021   •   12:57
Mituri despre pepene. Ne îngraşă sau nu? Dr. Pîrvu: "Îl pot consuma chiar și diabeticii"
Sursa foto: Antena 3

Expertul în boli metabolice şi nutriţie Dr. Luiza Pîrvu a explicat, miercuri, în cadrul emisiunii Sfat de Sănătate de la Antena 3, care sunt beneficiile fructului vedetă al verii, dar şi ce putem mânca pentru a avea un bronz de invidiat.

Pepenele, indiferent de culoare, este un fruct ideal de vară, deoarece oferă hidratare şi este revigorant. 

"În această perioadă este şi păcat să nu ne bucurăm de alimentele de sezon, cum sunt fructele și legumele, ideal în stare crudă.

Să nu uităm de hidratare, în completare alimente mai ușoare, cum ar fi iaurt, pește sau brânzeturi slabe. Toate vin în completarea meniului ideal, nu doar în sezonul cald, cât și în general", ne-a sfăuit dr. Luiza Pîrvu, miercuri, la Sfat de Sănătate, de la Antena 3.

Ce mâncăm pentru a avea un bronz de invidiat

"Alimentele care conțin pigmenți naturali și în special carotenoizii sunt de mult apreciați pentru aceste calități.

Bineînțeles, nu trebuie să mâncăm doar morcovi sau roșii, ci trebuie să avem în continuare o alimentație echilibrată.

Într-adevăr, alimentele colorate în mod natural ne vor ajuta să avem un bronz frumos și rezistent", spune dr. Pîrvu.

Mituri despre pepene. Ne îngrașă sau nu?

"Pepenele este subiectul unor controverse de foarte mulți ani, deși noi îi luăm apărarea acestui aliment cu proprietăți remarcabile. 

100 de grame de pepene, nu contează dacă este roșu sau galben, are în jur de 30 de calorii. Cantitatea mare de apă pe care pepenele o conține este un factor foarte important. Odată avem puține calorii și o cantitate mare de apă, deci ajută la hidratare.

Poate fi consumat la orice vârstă și este permis în anumite cantități și pacientului diabetic. 

Putem să-l mâncăm și seara, să înlocuim o masă, mai ales că acest număr de calorii este destul de mic", mai spune dr. Luiza Pîrvu.

De ce avem nevoie de mai multă hidratare vara

"Atunci când avem, de exemplu, activități sportive sau când este foarte cald afară sau lucrăm într-un spațiu în care temperatura este ridicată, trebuie să suplimentăm aportul de apă pentru că există acele pierderi insensibile prin transportație, pe care noi trebuie să le compensăm", precizează medicul Luiza Pîrvu.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close