Începând din noiembrie 2025, o nouă companie de transport va oferi călătorilor europeni o alternativă confortabilă și ecologică la zborurile pe distanțe scurte. Twiliner, o firmă elvețiană, lansează o rețea de autobuze de noapte premium, cu trasee care vor lega mari destinații turistice din Elveția, Luxemburg, Belgia, Olanda și Spania, scrie Euronews.
Autobuzele Twiliner promit să reducă cu 85% emisiile de CO₂ comparativ cu avionul, fiind alimentate cu motorină HVO, un combustibil regenerabil obținut din uleiuri vegetale și grăsimi reziduale. Compania susține că impactul asupra mediului este comparabil cu cel al călătoriilor cu trenul.
Confort de clasă business, pe roți
Vehiculele dispun de doar 21 de locuri (18 pe etajul superior și 3 pe cel inferior), toate inspirate din cabina „business class” a avioanelor. La simpla apăsare a unui buton, scaunele se transformă complet în paturi, cu perne și pături incluse.
Pe lângă spațiul generos pentru odihnă, fiecare pasager va avea la dispoziție masă individuală, priză electrică, lumină de citit și internet gratuit. Bagajele acceptate includ un troler mare (max. 23 kg) și un bagaj de mână (max. 5 kg), iar echipamentele sportive pot fi rezervate separat.
La nivelul inferior, călătorii găsesc o baie spațioasă cu zonă de schimb, dar fără duș, precum și un mic bar cu gustări și băuturi ușoare.
Primele rute și planuri de expansiune
La lansare, Twiliner va inaugura două linii principale:
-
Zurich – Amsterdam, cu opriri la Basel, Luxemburg, Bruxelles și Rotterdam.
-
Zurich – Barcelona, cu oprire la Girona.
Prețurile vor începe de la aproximativ 180 de euro pe sens, cursele fiind operate de câteva ori pe săptămână, urmând ca din 2026 frecvența să crească până la curse zilnice.
Compania precizează că serviciul nu este destinat familiilor cu copii mici, întrucât pasagerii sub cinci ani nu pot călători. Copiii mai mari sunt acceptați dacă sunt obișnuiți cu drumuri lungi și pot respecta atmosfera liniștită, prietenoasă cu somnul.
Până în 2028, Twiliner își propune să creeze o rețea de 25 de orașe europene interconectate, completând astfel oferta actuală de trenuri de noapte de pe continent.