Un cercetător german a primit Nobel pentru chimie

10 Oct 2007   •   13:07
Un cercetător german a primit Nobel pentru chimie
Premiul Nobel pentru chimie pe 2007 a fost atribuit miercuri cercetătorului german Gerhard Ertl, pentru lucrările sale în domeniul chimiei suprafeţelor, care au avut aplicaţii industriale. ?Acest domeniu ştiinţific este important pentru industria chimică şi ne poate ajuta să înţelegem diverse procese, precum ruginirea şi modul de funcţionare a catalizatorilor maşinii?, a subliniat comitetul Nobel.

Nobelul pentru medicină a fost decernat luni cercetătorilor americani Mario Capecchi şi Oliver Smithies şi britanic Martin Evans, pentru descoperirile lor în domeniul celulelor.

Premiul Nobel pentru fizică a fost decernat, marţi, cercetătorilor francez Albert Fert şi german, Peter Grünberg, pentru descoperirile lor în domeniul magnetorezistenţei gigantice.

În 2006, premiul Nobel pentru chimie a fost atribuit cercetătorului american Roger Kornberg pentru descoperirile sale fundamentale în privinţa celulelor. Roger Kornberg este fiul unui alt laureat al acestei distincţii, Arthur Kornberg, care a fost recompensat cu premiul Nobel pentru medicină în 1959.