UNESCO: Accesul la școlarizare continuă să fie o utopie în mare parte a lumii

de S.T.    |    10 Apr 2015   •   00:39
UNESCO: Accesul la școlarizare continuă să fie o utopie în mare parte a lumii

Accesul la școlarizare continuă să fie o utopie în mare parte a lumii, a informat joi Organizația Națiunilor Unite pentru Educație, Știință și Cultură (UNESCO), prezentând un raport referitor la rezultatele programului 'Educație pentru toți' lansat în urmă cu 15 ani, la Dakar, de 164 de state, transmit EFE și AFP, citate de Agerpres.

Conform documentului difuzat la Paris, la New Delhi și la sediul ONU, doar o treime din țări au atins până în 2015 obiectivele programului, așa cum se preconizase în anul 2000. Rezultate bune s-au înregistrat în Europa, precum și în Kârghâstan, Mongolia și Cuba, la polul opus situându-se mai multe state din Africa subsahariană, Pakistanul și Yemenul.

Mai bine de jumătate (52 %) din țări au îndeplinit cerința de a asigura acces universal la școala primară, dar din restul de 48%, doar 10 % se apropie de îndeplinirea acestui obiectiv, a declarat la New Delhi responsabilul pentru acest raport, Aaron Benavot.

O treime dintre copiii neșcolarizați trăiesc în zone de război, arată documentul, subliniind faptul că un copil dintr-o familie săracă are o probabilitate de cinci ori mai mică decât unul cu părinți înstăriți să-și termine studiile din ciclul primar.

Pentru atingerea obiectivelor propuse este nevoie de cel puțin 22 de miliarde de dolari până în 2030, mai ales pentru a asigura o educație elementară pentru copiii săraci, în special pentru fete, motiv pentru care este nevoie de 'sensibilizarea donatorilor', a afirmat Aaron Benavot.
În afară de fonduri, UNESCO a mai atras atenția asupra unui necesar de 'încă patru milioane de profesori' pentru a asigura efectuarea de studii elementare de către toții copiii, în condițiile în care 30 % dintre statele analizate au un deficit de cadre didactice.

Totodată, rămâne de soluționat reducerea la jumătate a analfabetismului în rândul adulților, obiectiv atins de numai 25 % din țări.

Raportul va fi analizat în detaliu la Forumul Mondial pentru Educație, care va avea loc peste o lună în orașul sud-coreean Incheon.

x close