Antena 3 CNN Externe Vaccin universal împotriva gripei, descoperit de cercetătorii americani

Vaccin universal împotriva gripei, descoperit de cercetătorii americani

Sursa foto: vaccin
23 Feb 2009   •   12:56

Oamenii de ştiinţă din americani au reuşit să producă în laborator anticorpi umani capabili să anihileze mai multe tipuri de rădăcini virale, chair şi pe cea a virusului letal al gripei aviare, anunţă AFP.
Pentru a ajunge la acest rezultat, cercetătorii au realizat teste pe şoareci. În acest fel, oamenii de ştiinţă au descoperit că aceşti anticorpi se ataşează pe o anumită secvenţă moleculară din interiorul virusului gripal, sabotând astfel capacitatea agenţilor patogeni de a se infiltra în celulele pe care urmează să le contamineze.
Această secvenţă moleculară poartă de numele de "călcâiul lui Ahile al virusurilor". Ea este stabilă din punct de vedere genetic şi poate rezista diverselor mutaţii apărute de-a lungul timpului.
Potrivit finanţatorilor acestui studiu, Anthony Fauci, descoperirea "reprezintă o promisiune pentru dezvoltarea în viitor a unor medicamente capabile să trateze şi să prevină rădăcinile virale sezoniere şi pandemice".
Cercetătorii intenţionează ca peste câţiva ani, să înceapă testarea pe oameni a acestui vaccin.
Mai mult de 250.000 de persoane mor în fiecare an din cauza viruşilor gripali, în timp ce pandemiile de gripă constituie o ameninţare pentru întreaga umanitate.

Subiecte în articol: gripa cercetatori americani
Guvernul a decis: Toate pensiile vor fi livrate înainte de Paşte!