Antena 3 CNN Life Știinţă Astronomii au eşuat. Teoria despre formarea Lunii este greşită. Studiul care aruncă o umbră de îndoială asupra NASA

Sursa foto: Foto: universetoday.com
de O.P.    |    29 Mar 2012   •   07:53

De ani buni cercetătorii au fost de acord asupra teoriei conform căreia Luna s-ar fi format în urma unui impact cu un obiect ceresc masiv. Însă recent, oamenii de ştiinţă au început să aibă dubii cu privire la această teorie.

Momentan nimeni nu poate spune cu exactitate cum s-a format singurul nostru satelit natural, însă se pare că naşterea Lunii din impactul unui corp ceresc - Theia - cu Terra este tot mai puţin probabilă.

Iniţial se credea că acest eveniment ar fi avut loc cu 4 miliarde de ani în urmă, iar corpul ceresc Theia ar fi avut dimensiunile Planetei Marte.

Potrivit unor analize recente ale structurilor rocilor selenare, Luna are aproape aceeaşi compoziţie ca şi planeta noastră, fapt ce a ridicat foarte multe semne de întrebare cu privire la existenţa corpului ceresc Theia.

"Am ajuns la concluzia că Luna s-ar fi format din proto-mantaua Terrei", scrie JunJung Zhang, unul din autorii acestui studiu, citat de Daily Mail. Dacă Luna s-ar fi format din proto-mantaua Terrei, oamenii de ştiinţă trebuie să demonstreze acum cum s-a desprins astrul nostru de Planeta Albastră.

Subiecte în articol: Luna NASA