Antena 3 CNN Life Știinţă Descoperirea care te va face să-ţi privești altfel talia. Vezi rolul surprinzător al burticii formate peste iarnă

Sursa foto: Foto: AFP/Mediafax
28 Iun 2012   •   19:20

Ţesutul adipos acumulat în zona stomacului poate juca un rol extrem de important în reglarea sistemului imunitar, potrivit ultimelor cercetări în domeniu, scrie zeenews.com

Oamenii de ştiinţă consideră că noua descoperire ar putea duce la crearea unor medicamente pentru pacienţii cărora li s-au efectuat transplanturi de organe sau care suferă de boli autoimune, precum Lupus sau boala Crohn.

Grăsimea identificată de cercetătorii de la Universitatea Loyola din Chicago se găseşte în epiploon, stratul de ţesut gras din interiorul abdomenului care este ataşat de stomac şi care atârnă în faţa intestinelor, protejându-le.

Epiploonul este unul dintre principalele depozite de grăsime din corp. Pe măsură ce grăsimea se acumulează, stratul de epiploon se îngroaşă şi produce extinderea pielii.

Oamenii de ştiinţă au explicat că epiploonul "

"Are forma unui şorţ şi se poate întinde precum aluatul de pizza" susţine Makio Iwashima, profesor colaborator al Departamentului de Imunologie si Microbiologie din cadrul universităţii.

"Deşi funcţia sa fiziologică nu a fost înţeleasă pe deplin, doctorii cunoşteau de mult timp faptul că ataşarea epiploonului de un organ vătămat ajută la vindecare" a adăugat acesta.

Iwashima şi echipa sa au arătat pe cobai şoareci că epiploonul conţine trei tipuri de celule: celule stem adulte, celule care reduc inflamaţia acută şi celule care previn răspunsurile imunitare care nu sunt necesare. Toate aceste celule joacă rol important în vindecarea altor ţesuturi.

În urma cercetării, specialiştii au concluzionat că funcţia principală a epiploonului este de a acumula celule care participă la vindecarea şi regenerarea ţesuturilor.

Cu toate acestea, cercetărorii îndemnă la mişcare pe acele persoane a căror grăsime de pe abdomen le pune în pericol sănătatea şi chiar viaţa