Antena 3 CNN Life Știinţă Tot ce ştiam despre Univers poate fi greşit. NASA a publicat fotografia care demonstrează asta

Sursa foto: Foto: Daily Mail
de O.P.    |    25 Apr 2012   •   09:58

Planeta Saturn nu încetează să îi uimească pe astronomi. Sonda Casini a realizat mai multe fotografii care le-au trezit interesul cercetătorilor de la NASA.

Sute de obiecte ce aveau un diametru de aproape 1 kilometru orbitau în jurul planetei Saturn, pe unul din inelele sale, scriu cei de la Daily Mail. Aceste obiecte au fost denumite "bulgări de zăpadă" şi au fost create de satelitul lui Saturn, Prometeu.

Bulgării au fost descoperiţi pe inelul F al planetei, care este cel mai dinamic, având o rază de 140.000 de kilometri. "Imaginile primite de pe Casini demonstrează ce inelul acesta este cel mai dinamic şi schimbă tot ce ştiam despre această planetă. Practic, acest inel este alcătuit din aceste câteva sute de obiecte - bulgări de zăpadă - care creează un spectacol unic", a declarat Carl Murray, unul din astronomii care studiază aceste imagini.

Majoritatea acestor bulgări se distrug în urma ciocnirilor, însă cei mai mici în diametru reuşesc să supravieţuiască. În urma coliziunilor lasă urme de până la 180 de kilometri lungime.

Mai mult, cercetătorii sunt de părere că ceea ce ce petrece pe Saturn ar putea avea loc şi pe alte planete, schimbând dinamica cunoscută până în prezent.

Se schimbă regulile la ITP! Klaus Iohannis a promulgat legea