Antena 3 CNN Life Știinţă Un schelet de animal, vechi de aproape două milioane de ani, ar putea fi veriga lipsă din evoluţia speciei umane

Sursa foto: Foto: maropeng.co.za
de N.B.    |    08 Sep 2011   •   20:32

Fosila unui animal cu caracteristici umane, veche de 1,98 milioane de ani, este considerată de unii oameni de ştiinţă drept o posibilă explicaţie pentru modul în care a evoluat Homo sapiens, scrie Bloomberg.

Australopitecus sediba, exemplarul descoperit în Peştera Malapa de lângă Johannesburg, prezintă caracteristici care indică faptul că este o etapă intermediară între Australopite şi specia umană, Homo, susţin mai multe lucrări publicate în Science.

Creierul, picioarele, mâinile şi pelvisul fosilei sunt mult mai asemănătoare cu cele descoperite la Homo erectus, decât alte fosile din specia Australopitelor.

Încheietura gleznei scheletului este asemănătoare celei umane, iar piciorl este arcuit, ca în cazul oamenilor. Constituţia mâinii este diferită de cea a maimuţelor, mult mai apropiată de o mână umană, cu un deget mare mult mai lung decât în cazul primatelor.

Dacă se va dovedi că Homo erectus, prima specie umană descoperită de arheologi, a evoluat din  Australopitecus sediba, Homo habilis ar putea fi exclus ca specie intermediară în evoluţia speciei umane.

Subiecte în articol: Africa de Sud descoperire
Guvernul a decis: Toate pensiile vor fi livrate înainte de Paşte!