Antena 3 CNN Economic Auto ANTENA3.RO LIVE. Titi Aur, despre cum putem preveni accidentele și cum să fim șoferi responsabili

ANTENA3.RO LIVE. Titi Aur, despre cum putem preveni accidentele și cum să fim șoferi responsabili

ANTENA3.RO LIVE. Titi Aur, despre cum putem preveni accidentele și cum să fim șoferi responsabili
02 Noi 2017   •   15:00

Numai în prima zi a lunii noiembrie, în două accidente de ciruclație, au murit șapte oameni. Cinci dintre ei au murit carbonizați într-o singură mașină. Și nu, nu infrastructura e principala cauză. Ci faptul că ne credem invincibili, nu purtăm centuri, depășim pe linia continuă, trecem pe roșu, ne imaginăm că nouă nu ni se poate întâmpla nimic și habar nu avem să reacționăm în situații critice.

La Antena3.ro LIVE, Titi Aur ne explică efectul unui impact la doar 40 de kilometri la oră și ce să facem ca să prevenim accidentele. Pentru că schimbarea începe de la fiecare dintre noi în parte. 

Ce înseamnă un impact la 20 de km/h

„Sunt foarte multe lucruri pe care șoferul nu le realizează, nu cred că lor li se poate întâmpla. Foarte mulți spun că o viteză de 20 de km/h este o viteză mică. Faptul că te-ai oprit brusc, apar leziuni interne severe”, spune Titi Aur.

Impact frontal, fără mijloace de protecție

„Nu suntem educați corect. Dacă te duci în Germania și te urci în spate și nu îți pui centura, șoferul nu pleacă corect. E ca și cum ar fi o portieră deschisă. Nu avem o strategie, o politică care să ducă la reducerea numărului de accidente. Trebuie neapărat să vedem cum putem să intervenim în cazul unor accidente. Dar nu ar fi mai bine să prevenim? În zona asta nu se face nimic. Doar Poliția Rutieră face anumite acțiuni”, a mai spus Titi Aur.

Conducere defensivă

„Este un termen general. Înseamnă să te aperi, un complex mai mare de măsuri cu care te pregătești când te urci la volan. Școala de șoferi te învață foarte multe, dar nu avem școală de șoferi în România. Conducerea defensivă înseamnă cum să stai la volan corect, cum să utilizezi mașina corect, intră tot pachetul de respectare a regulilor de circulație. Înseamnă și adaptarea la situațiile din trafic, de multe ori în afara regulilor de circulație”, spune Titi Aur.

Cursuri de conducere defensivă

„Aducem conducătorul auto la zi referitor la legislație. Cel care vine la curs află lucruri noi despre cum să conducă mașina. Conducătorul auto trece prin niște teste. Cel care trece prin curs este un pic mai bun șofer, dar devine mult mai conștient despre ceea ce i se poate întâmpla. Să vadă că mașina alunecă, să vadă dacă i se oprește, dacă nu se oprește”, spune Titi Aur.

Agresivitatea din trafic

„Vine din felul nostru de a fi și pentru că nu suntem obișnuiți să conducem în sigurață. Atâta timp cât nu conștientizăm că mașina este o armă, că produci accidente, consideri că tu trebuie să te deplasezi mai repede decât ceilalți. comportamentul agresiv a devenit o normalitate, din păcate”, a explicat Titi Aur.

Discuții cu Guvernul

„Au fost conjuncturi și am ajuns în discuții. Mi s-a spus că dacă eu cel în funcție fac ceva în zona de conducere defensivă am două probleme mari: în ce scop fac asta și bugetul. Germania are în bugetul național bani pentru conducerea defensivă. La noi nu se face nimic și mă refer la acțiuni de promovare, de la legi, reguli, regulamete. Toate țările civilizate au o politică ce obligă angajații sau conducătorii auto să facă conducere defensivă. La noi, nici nu se mai pune problema. Ai luat permisul acum 10-20 de ani și zici că știi tu ce ai de făcut. Nu e așa. Dacă zic eu că vreau să fac conducere defensivă, se spune că am eu interesul, că cu asta mă ocup”, a spus Titi Aur.

Cât durează un curs

„Durează o zi sau două zile și eficiența se măsoară în accidente mai puține. E intensiv, dar eficiența se justifică”, a spus Titi Aur.

Despre siguranța copiilor

„Și în spate este periculos. Suntem departe de adevăr. Marea problemă e că nu se întâmplă nimic punctual. Până la trei ani, copilul ar trebui să fie pus invers. Sistemele de siguranță pasive, adică nu acționează decât în caz de accident. Probabilitatea ca mașina să fie lovită în față e mai mare decât dacă ar fi lovit din spate. Deci s-a ajuns la concluzia că e mai bine ca scaunul să fie pus invers. Niciodată nu se poate spune că este o regulă strictă. Oricât ar face sistemele de siguranță active și pasive, tot nu se poate duce limita la 100 de km/h. Cel mai important factor de siguranță din mașină este șoferul. E mai ușor ca tu de la volan să fii atent și să nu scapi mașina de sub control”, explică Titi Aur.

Despre drumuri

„Parapetul de protecție nu este să vii tu acolo cu camionul, cu 100 de km/h, să te țină acolo. Cei care așteaptă ca cei de la drumuri să vină și să facă ceva, soluția e ca cel de la volan să facă ce trebuie”, a spus Titi Aur.

 

Antena 3 la lansat joi, de la ora 15.00, un nou proiect, “antena3.ro LIVE, cu Maria Coman”, un format săptămânal de interviuri exclusiv online, care va aborda temele momentului  şi le va analiza împreună cu cei în măsură să ofere răspunsuri.

Înregistrările dezbaterilor pot fi găsite și pe canalul de Youtube antena3ro.

×
Parteneri
Mesaj RO-Alert în Slănic Prahova: ”Părăsiți zona!”
x close