Antena 3 CNN Actualitate Autorul german al frunzei din logo-ul României: Nu poate fi folosită ca identitate de companie (VIDEO)

Autorul german al frunzei din logo-ul României: Nu poate fi folosită ca identitate de companie (VIDEO)

Autorul german al frunzei din logo-ul României: Nu poate fi folosită ca identitate de companie (VIDEO)
29 Iul 2010   •   23:02

Joi seara, după ce o zi întreagă s-a vorbit despre asta, părea că a fost epuizat subiectul frunzei ca logo pentru noul brand de ţară al României, lansat de Elena Udrea în aceeaşi zi în China.

Ei bine, jurnalistul Vlad Petreanu a ?săpat? ceva mai adânc şi a descoperit că frunza verde de 250 dolari (suma vehiculată până atunci în presă), care a costat oficial sute de mii de euro (890 de mii mai precis), poate fi cumpărată de pe un site de specialitate cu 0,73 lei (!).

Mai mult, Vlad Petreanu l-a găsit şi pe autorul acestui logo, a vorbit cu el, şi acesta i-a spus că a vândut până acum de 1.000 de ori frunza verde în cauză. Dar povestea nu se termină aici, designer-ul german Dietmar Hoepfl a mai relevat un amănunt important pentru această tărăşenie ciudată: chiar şi agenţiile care cumpără acest logo nu au dreptul să-l folosească ca identitate vizuală pentru o companie.

?Dar în toate agenţiile folosirea acestor desene ca logo de companie este interzisă în mod explicit ? asta e o prevedere care încearcă să evite conflictul de interese. Cu toate acestea, pentru că nu ştiu cine sunt cumpărătorii, nu pot controla termenii legali în care este folosită grafica mea?, i-a spus graphic designer-ul Dietmar Hoepfl lui Vlad Petreanu.

Iată ce a spus Dietmar Hoepfl despre logo-ul său

Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, a lansat, joi, la Shanghai, noul brand turistic al României. În timp ce noul slogan, "Explore the Carpathian garden", se doreşte a fi o invitaţie către turişti să exploreze "grădina carpatică" a României, logoul pare să îndemne mai degrabă la plagiat. Elementul grafic al noului brand seamănă izbitor de bine, dacă nu este chiar identic, cu unul care aparţine unei firme britanice de transport.

Logoul noului brand este reprezentat de o frunză colorată în nuanţe de verde, de altfel culoarea predominantă a întregului concept. Elementul grafic, care este poziţionat în partea dreaptă, deasupra sloganului, este aproape identic cu cel al companiei britanice Change Transport, lucru sesizat iniţial de Cristian Dorombach pe blogul său.

Frunza folosită ca logo pentru brandul de ţară este un element grafic des folosit. La o simplă căutare pe Internet, el poate fi găsit pe numeroase site-uri de specialitate şi poate fi cumpărat penrtu o sumă modică. Logoul Ministerului Turismul a costat, în schimb, 890.000 de euro.

Noua identitate turistică a României

Cristian Dorombach despre noul brand:

Antena3.ro

×
Subiecte în articol: Elena Udrea
Parteneri
Hidroelectrica anunţă perioada în care românii pot transmite indexul în aprilie
x close