×
Antena 3 S.A. utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pe www.antena3.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.antena3.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.Antena3.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Fii alături de noi!

De ce Romtelecom nu mai distibuie pe platforma digitală cele 11 canale de grupului Pro

de D.D.   •   28 Dec 2012   •   10:34
De ce Romtelecom nu mai distibuie pe platforma digitală cele 11 canale de grupului Pro 407
Foto: Agerpres
2012 se termină cu o nouă dispută comercială între un distribuitor de canale TV şi un grup de televiziune. Romtelecom a anunţat ca începând din 3 ianuarie 2013 nu mai distribuie pe platforma digitală cele 11 canale de televiziune ale grupului Pro. Cele două companii nu au ajuns la o înţelegere privind sumele care trebuie plătite pentru programele grupului, însă analiştii media nu exclud posibilitatea ca în spatele disputei comerciale să stea şi alte interese.

Totul a plecat de la faptul că ProTV S.A şi Romtelecom, deşi au negociat câteva luni, nu au ajuns la o înţelegere privind suma pe care grupul TV o cere pentru distribuirea programelor sale pe platforma digitală a Romtelecom.

"Pe parcursul negocierilor, ProTV S.A. a solicitat Romtelecom o creştere semnificativă a costurilor de difuzare pentru cele 11 canale ale grupului, ceea ce ar presupune, în mod automat, costuri mai mari pentru clienţii Romtelecom. Ţinând cont de faptul că fiecare leu contează pentru clienţii săi, Romtelecom doreşte să îi asigure pe aceştia de toată deschiderea şi bună voinţa de a face toate eforturile  pentru a ajunge la o înţelegere cu Pro TV S.A. " se arată în comunicatul Romtelecom.

ProTv s-a limitat să declare că: "este corect ca valoarea acestui conţinut, pentru care distribuitori precum ROMTELECOM obţin venituri din abonamente, să se reflecte în preţul pe care furnizorii acestor servicii îl vor plăti de acum înainte PRO TV"

Analiştii media intuiesc însă că nu au de a face cu o simplă dispută comercială. Ei au făcut legatura între zvonurile din ultimele luni care-l dau
plecat pe Adrian Sârbu de la conducerea CME, actionarul principal al Protv, la unul dintre concurenţii din Romania ai Romtelecom.

"Se pare că există şi o înţelegere ca din martie Adrian Sârbu să preia o parte din posturile domnului Tessari, de la RCS, să
îndemne la anumite cereri exagerate tocmai ca să slăbească fostul post propriu şi viitor adversar în cazul preluării posturilor de la DIGI" a declarat analistul media Cătălin Dumitrescu. 

Pe de altă parte, sunt de notorietate problemele financiare pe care le are principalul actionar al Protv, Central Media Enterprise, şi care - spun
analiştii media - ar putea sta la baza creşterii pretenţiilor financiare. Contextul nu este însă cel mai fericit din moment ce o parte dintre cele 11
canale ale grupului au suferit importante scăderi ale audienţei şi ale cotei de piaţă în faţa concurentilor direcţi. Printre acestea se află posturi de televiziune precum MTV, Acasă TV, Procinema sau Sport.Ro care, în ultimul an, au înregistrat pierderi de audienţă semnificative pe nişele pe care le ocupă.




sati