Antena 3 CNN Actualitate O ia Turismul pe urma Tineretului? Neclarităţi descoperite la contractele de promovare a "Romania, land of choice"

O ia Turismul pe urma Tineretului? Neclarităţi descoperite la contractele de promovare a "Romania, land of choice"

O ia Turismul pe urma Tineretului? Neclarităţi descoperite la contractele de promovare a "Romania, land of choice"
Sursa foto: romania land of choice
17 Iul 2009   •   09:25

Nereguli în curtea Ministerului Turismului. Mai concret, Jurnalul Naţional a descoperit unele neclarităţi în ceea ce priveşte contractul pentru campaniile internaţionale de promovare a turismului românesc.

Primele neclarităţi legate de promovarea ţării noastre peste hotare au apărut în zilele evenimentului de promovare ?România, land of choice? de la Paris din 5 iunie 2009. Jurnalul Naţional arată cum caietul de sarcini şi solicitarea de ofertă pentru evenimentul din Franţa au fost făcute în mare grabă. Atât de mare, încât elementele de calendar arată că selecţia de oferte era deja rezolvată înainte de deschiderea plicurilor.

Dovada: oferta în plic sigilat se deschidea la data de 2 iunie 2009, iar evenimentul a avut loc trei zile mai târziu. Aşadar, câştigătorul licitaţiei urma să rezolve în două zile tot ceea ce ţinea de transportul la Paris al grupului folcloric, cazarea grupului, organizarea unei cine festive vip la un restaurant select pentru 100 de invitaţi, găsirea promoterilor pentru eveniment. Plus alte dotări necesare evenimentului: bannere, materiale promoţionale personalizate, invitaţii personalizate şi expedierea lor.

Pe de altă parte, toată acţiunea de la Paris a costat 88.000 de euro, potrivit declaraţiei Ministrului Turismului Elena Udrea, însă oferta financiară a câştigătorului s-a ridicat la 73.992 de euro.

La acţiune erau anunţaţi Ilie Năstase, şi Nadia Comăneci şi Gheorghe Hagi. În caietul de sarcini a fost specificat în mod expres capitolul ?onorarii pentru personalităţile invitate?. Personalităţile încasau 28.650 de euro, dar, precizează ministerul, ?suma facturată a fost diminuată, printre altele, şi cu onorariul cuvenit lui Gheorghe Hagi?. Însă, Ilie Năstase şi Nadia Comâneci nu au confirmat nici ei primirea vreunei remuneraţii. Pentru hostess şi promoteri erau ?rezervaţi? 6.000 de euro, însă s-au cheltuit doar 2.000.

Mai mult, deşi Udrea susţine că Ministerul Turismului nu desfăşoară campanii de publicitate legate de acţiunile lui, ci doar promovează destinaţii turistice, pentru inserarea unei imagini de două secunde cu sigla MT la emisiunea "All inclusive", doamna ministru plăteşte postului Realitatea nu mai puţin de 832.162 de lei.

Antena 3

×
Subiecte în articol: ministerul turismului Udrea
Parteneri
Percheziții în Bucureşti: "Maestru spiritual” acuzat de trafic de persoane
x close