×
Antena 3 S.A. utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pe www.antena3.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.antena3.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.Antena3.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Fii alături de noi!

Ritmul lucrărilor la magistrala 4 de metrou: 34 de centimetri pe zi

10 Iul 2009   •   16:24
Ritmul lucrărilor la magistrala 4 de metrou: 34 de centimetri pe zi 16
Metrou
Lucrările de construcţie la magistrala care ar trebui să lege cartierul Bucureştii Noi de Gara de Nord au avansat cu 2,67 kilometri de tunel în 21 de ani. La un simplu calcul înseamnă că în fiecare zi s-a întaintat cu 34 de cm. Pentru finalizarea acestei linii ar mai fi nevoie de 50 de milioane de euro, bani care, însă, nu există.

Bucureştenii din cartierul Pajura mai au de aşteptat pentru a putea circula cu metroul, pentru că autorităţile nu au cele 50 de milioane de euro necesare finalizării lucrărilor la staţiile de metrou "Pajura" şi "Parc Bazilescu" de pe magistrala 4.

Începută în 1988, magistrala de metrou urma să lege cartierul Bucureştii Noi de Gara de Nord. Potrivit ziariştilor de la Gândul, tunelul între Gara de Nord şi întreprinderea Zarea s-a realizat într-un singur an. Revoluţia a determinat abandonarea lucrărilor la magistrala de metrou, care au fost reluate abia în 1997.

Trei ani mai târziu, a fost inaugurat tronsonul Gara de Nord - 1 Mai, cu un cost total de 90 milioane de euro. După o pauză de patru ani, muncitorii au revenit iar pe şantier, dar banii pentru lucrări, proveniţi dintr-un credit aprobat de Banca Europeană pentru Investiţii, nu au mai ajuns pentru finalizarea tronsonului. Prin urmare, în cei 21 de ani de când au începus să foreze tunelul, constructorii au reuşit performanţa să înainteze 2,67 kilometri. Adică, în medie, cu 34 de centimetri pe zi.

Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, a declarat pentru Gândul că, dacă se va obţine finanţarea, prelungirea magistralei 4 de metrou ar putea fi realizată într-un an şi jumătate.

În ceea ce priveşte continuarea magistralei, către Laromet, staţie care nu există dar a fost rebotezată recent "Laminorului", nimeni nu mai crede că ar putea fi posibilă.

Antena 3

sati