Antena 3 CNN Români care dezvoltă România Trei generaţii, o singură pasiune | Români care dezvoltă România

Trei generaţii, o singură pasiune | Români care dezvoltă România

Acum 31 de ani, Maria şi Ion Groza şi-au luat inima în dinţi şi s-au decis să deschidă un magazin de bijuterii.

Trei generaţii, o singură pasiune | Români care dezvoltă România
Sursa foto: Antena 3 CNN
de Redacția Antena 3 CNN    |    16 Dec 2022   •   14:37

Nu ştiau nimic despre afaceri, erau doar pasionaţi de obiectele preţioase, aşa că şi-au investit toţi banii într-un atelier de producţie. 

"Nu aveam nimic atunci, doar pasiune şi dorinţa de a învinge", a mărturisit Maria Groza, Manager executiv, Stil Diamonds.

Nu exista Google, aşa că au plecat cu harta în mână la târgurile de profil, iar primele lecţii le-au luat dintr-un vechi manual de producţie.

"Am învăţat dintr-o carte, dintr-un un manual de italiană, fetiţa l-a tradus.", a mai spus Maria.

Au urmat multe încercări, experimente, unele reuşite, altele mai complicate, toată viaţa familiei s-a concentrat în jurul dezvoltării afacerii. La început totul se lucra manual, dar acum compania deţine un atelier de producţie ultramodern, în care a investit aproape 2 milioane de euro.

"Poate ne-am fi dezvoltat mai mult dacă am fi fost preocupați mai mult de partea de business, decât de partea de frumusețe a bijuteriilor", mai spune şi Ion Groza, Manager General, Stil Diamonds.

Acum Stil Diamonds are 30 de magazine în întreaga ţară, plus cel online, şi este furnizor al Casei Regale a României.

Pentru că vorbim despre o afacere de familie, probabil nu e întâmplător că verighetele sunt principala activitate a companiei. Peste 70.000 au vândut până acum, au peste 450 de modele creaţie proprie, le consideră un produs de suflet şi se bucură atunci când le văd pe mâinile celor care le-au comandat.

"Avem plăcerea chiar să-i abordăm pe purtătorii acestora și să ne mândrim atunci când ne spun că le-au adus adus satisfacție, le-au purtat noroc de-a lungul timpului. Toată strategia noastră de afaceri se bazează pe teoria preţului corect.", a mai precizat şi Cosmin Constantinescu, Manager dezvoltare, Stil Diamonds.

"Am pus foarte mult accent pe consilierii noștri din magazine, i-am trainuit și am încercat să îi învățăm ce să le spună clienților, pentru că există diamante pentru toate bugetele.", mai adaugă şi Diana Constantinescu, Manager comercial, Stil Diamonds.

Familia Groza nu a vrut niciodată să renunţe la producţie şi să fie doar importatori, deşi ar fi fost probabil mai simplu. Dar acum atelierul lor este la nivelul celor ale marilor bijutieri ai lumii, include şi o imprimantă 3d, modelele create sunt unice, iar angajaţii, mulţi dintre ei, le sunt alături încă de la început.

Au fost trimişi la cursuri în străinătate, în Franţa, în Italia, unde au învăţat ce să facă cu materialele preţioase, cu aurul, cu diamantele, iar acum sunt unii dintre cei mai buni maeştrii din ţară.

"E o afacere de familie, ne dorim să avem organizare corporatistă, dar să fie dublată de căldura afacerii de familie.", a mai spus managerul de dezvoltare, Stil Diamonds:

Asta ar fi, pe scurt, povestea din spatele Stil Diamonds. Dar viziunea merge şi spre viitor, nu doar al companiei. Clădirea în care se află atelierul este una care foloseşte doar energie produsă de panourile fotovoltaice, pentru a reduce impactul asurpa mediului.

  • Stil Diamonds este furnizor al Casei Regale a României
  • Peste 70.000 de verighete au fost produse şi vândute de compania din Râmnicu Vălcea
  • 30 de magazine în toată ţara şi un atelier de producţie de bijuterii ultramoderne
×
Subiecte în articol: Români care dezvoltă România
Parteneri
Calitatea aerului din România, afectată de praful saharian
x close