Antena 3 Emisiuni Numai de bine Încălzire şi stretching, elemente de bază în orice antrenament

Încălzire şi stretching, elemente de bază în orice antrenament

de Georgiana Adam    |    01 Iun 2021   •   16:39
Încălzire şi stretching, elemente de bază în orice antrenament
Sursa foto: Getty Images

Am tot vorbit despre ce antrenamente ar trebui să facem dacă ne dorim să avem un corp frumos și sănătos, dar am cam neglijat două aspecte importante ale oricărui antrenament – încălzirea și stretching-ul.

Acestea ar trebuie să fie incluse în rutina fiecărui sportiv, fie că e amator sau profesionist, întrucât ajută la pregătirea musculaturii, dar și la dezvoltarea mobilității. În plus, pot preveni și o serie lungă de accidentări.

Fiecare antrenament ar trebui să înceapă cu o încălzire. Dacă privim mușchii ca pe niște benzi elastice, putem să ne dăm seama că, stând în repaos, ele devin mult mai rigide. Drept urmare, mușchii pot avea de suferit și nu este indicat să începem antrenamentul înainte să-i aducem la eficența maximă.

Urmează și o serie de exerciții care contribuie la creșterea pulsului.

O încălzire optimă înainte de antrenament ne ajută să stăm departe de accidentări sau leziuni ale articulațiilor și mușchilor.

"Când începem să simțim cum crește pulsul înțelegem că suntem în zona în care trebuie. Între 6 și 8 minute ar trebui să dureze partea de încălzire generală și apoi partea de încălzire speficiă, depinde ce exerciții vrem să facem", explică Anca Bucur, antrenor de fitness.

În mod ideal, acum ar trebui să urmeze antrenamentul propriu zis, iar la final... stretchingul. Deși este recomandat să ne întindem mușchii, nu este indicat să o facem înainte ca aceștia să fie încălziți.

"Tragem ușor de braț, relaxăm umerii, ținem aproape să întindem partea superioară. Schimbăm brațul. Încrucișează mâinele, rulează spatele și întinde bine, bine în față. Întinde vertebră cu vertebră. Deschide pieptul, degetul mare îl răsucesc înspre tavan", a mai arătat Anca Bucur.

Stretching-ul după antrenament ajută la eliminarea acidului lactic din mușchi, reduce apariția crampelor musculare, favorizează tonifiera musculară și contribuie la răcorirea treptată și la secreția endorfinelor.

Exercițiile de stretching nu sunt recomandate dacă ai avut leziuni, nivelul de flexibilitate este foarte redus, articulațiile sunt inflamate, ai simptome de osteoporoza, simți dureri la nivelul articulațiilor sau a mușchilor când execuți o mișcare.

"Acestea sunt câteva exerciții de bază, dar dacă le facem frecvent și le includem în antrenamentele noastre cu siguranță veți simți că faceți o treabă minunată. Vă mulțumesc, cam atât pentru astăzi! Trăiește activ și sănătos, la revedere!", a mai explicat Anca Bucur, antrenor de fitness.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close