Antena 3 Emisiuni Sfat de sănătate Metoda cea mai rapidă pentru a ne trezi dimineaţa. Care este ora perfectă de somn | Dr. Deleanu: "Nu este ora 22"

Metoda cea mai rapidă pentru a ne trezi dimineaţa. Care este ora perfectă de somn | Dr. Deleanu: "Nu este ora 22"

de Andreea Cigolea    |    04 Mai 2022   •   10:58
Metoda cea mai rapidă pentru a ne trezi dimineaţa. Care este ora perfectă de somn | Dr. Deleanu: "Nu este ora 22"
Sursa foto: Antena 3

Astăzi discutam despre orele potrivite de somn. Pneumologul Oana Deleanu ne spune care este ora perfectă pentru a ne culca. Surprinzător, nu este ora 22 aşa cum se spunea. Aflăm şi cum ne putem reveni dupa schimbarea de fus orar.

"Sunt mai multe tipuri de boli ale somnului, unde nu ne respectăm bioritmul nostru natural. De exemplu, atunci când zburăm pe alte continente. 

Există şi alte tulburări, iar cea mai importantă este munca în ture, dar mai sunt situaţii pe care multe persoane le confundă cu insomnia.

Adolescenţii care adorm târziu şi se trezesc târziu şi ca atare sunt consideraţi leneşi sau persoane care se culcă foarte devreme şi se trezesc la 4 dimineaţa", a spus medicul Oana Deleanu, miercuri, în cadrul rubricii Sfat de Sănătate de la Antena 3.

Care sunt afecţiunile somnului

Nu le putem considera neapărat afecţiuni, la fel de severe precum este insomnia. Atât timp cât persoana respectivă poate să doarmă 7-8 ore, este un lucru minunat. 

Contează cât dormim sau când dormim

Până de curând aş fi spus că ar conta cât de mult dormim, dar mai nou, specialiştii recomandă ca ora 4 dimineaţa să ne prindă undeva pe la mijlocul somnului. Deci, surprinzător, nu este ora 22 aşa cum se spunea. Cel mai bine este ca fiecare să doarmă cum îi permite corpul.

Sunt persoane care se plâng că nu pot sări din pat imediat dimineaţa. Sunt alţii care în 5 minute se şi trezesc. Inerţia somnului poate fi nişte predictori ai dezvoltării unor demenţe mai târziu.

Cea mai bună metodă de a ne activa imediat după somn este să ne expunem la lumina soarelui. Mai există şi nişte lămpi medicinale cu lumină solară, care ajută.

Cum ne revenim mai uşor după un Jet Lag

În primul rând, ora de vară este nenaturală. Ora reală este cea de iarnă. De aceea, ne este mai greu să ne adaptăm la ora de vară. Vacile vor continua să dea lapte şi să fie mulse după ora de iarnă. La fel şi roua, va apărea la aceeaşi oră cum apărea la ora de iarnă.

Este bine să începem să ne culcăm mai devreme. Să ne ajustăm programul cu ceva vreme înainte de modificare. Ne ia cam o zi să ne schimbăm fusul orar. Trebuie pregătită chiar şi plecarea.

Este important să nu dormim pe timpul zborului. Să reuşim din prima noapte să dormim bine. Ceea ce se modifică nu este doar somnul, ci şi ora la care mâncăm", a mai spus medicul.

×

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp

Parteneri
x close