Antena 3 Emisiuni Sfat de sănătate Ponturi pentru a putea mânca mai multe fructe şi legume | Nutriţionist: "Nu combinaţi iaurtul cu fructe proaspete"

Ponturi pentru a putea mânca mai multe fructe şi legume | Nutriţionist: "Nu combinaţi iaurtul cu fructe proaspete"

de Andreea Cigolea    |    03 Aug 2022   •   09:48
Ponturi pentru a putea mânca mai multe fructe şi legume | Nutriţionist: "Nu combinaţi iaurtul cu fructe proaspete"
Sursa foto: Antena 3

Potrivit unui studiu suntem pe ultimul loc în Uniunea Europeană la consumul de fructe şi legume. Nutriţionistul Marilena Oprişanu ne dă ponturi astfel încât să introducem în dieta noastră zilnică mai multe fructe şi legume.

"România este pe ultimul loc la consumul de fructe şi legume în Uniunea Europeană. Am fost surprinsă să aflu că sunt mulţi români care nu cunosc anumite legume din ţara noastră şi nu au curiozitatea de a le introduce în alimentaţie.

Dacă ar fi să vă dau o recomandare, ar fi să începem încă de dimineaţa cu dreptul. Pentru persoanele care obişnuiesc să consume un bol de lapte cu cereale, aş recomanda să se introducă şi fructe, atât timp cât nu se combină lapte de vacă cu fructe. Asta ca să nu începem dimineaţa cu un disconfort abdominal. 

Regula este să folosim un lapte vegetal, nişte fulgi, seminţe, dar şi fructe uscate sau proaspete. Orice ne place, atât timp cât facem o combinaţie corectă.", a spus nutriţionistul Marilena Oprişanu, miercuri, în cadrul rubricii Sfat de Sănătate de la Antena 3.

De ce nu e bine să bem mai mult de 150 ml de suc de fructe proaspăt

La prima gustare este foarte potrivit să servim un fruct. În ceea ce priveşte, sucurile obţinute din fructe proaspete, recomandare este de 150 de ml şi nu mai mult. Cantitatea de fructoză va fi foarte greu digerată de ficat şi acesta va fi suprasolicitat.

Cum putem introduce legumele în dieta zilnică

De exemplu, ne putem face nişte bastonaşe de legume deasupra cărora să punem o cremă tartinabilă de brânză sau un humus sau alt pateu pe care l-am folosit în blender. Aşa, avem o gustare foarte bună şi la îndemână.

La ora prânzului să mâncăm o mână de salată. În mixul de salată să punem legume cât mai colorate. Pigmentul legumelor nu este întâmplător, întrucât ne oferă fitonutrienţi şi nutrienţi diferiţi.

Toate acestea au proprietăţi fitoterapeutice. Cu cât este mai colorată şi bogată salata, cu atât beneficiem de această sursă de vitamine şi minerale, fără a fi nevoiţi să suplimentăm cu vitamine.

Pentru cea de-a doua gustare, se pot servi fructe deshidratate sau legume. Pentru persoanele care locuiesc la curte, le recomand să le deshidrateze la soare, întrucât acestea vor împrumuta vitamina D.

La cină putem mânca un mix de legume, dacă avem poftă de un preparat asiatic, fie pur si simplu putem încerca o supă cremă din legume.

Combinaţia alimentară care suprasolicită sistemul enzimatic

Nu aş recomanda combinaţia de iaurt cu un fruct, mai ales dimineaţa. Este o combinaţie care va suprasolicita sistemul enzimatic. Fiecare categorie de aliment are nevoie de o enzimă specifică. Combinaţia aceasta ar putea provoca disconfort abdominal.", a mai spus nutriţionistul.

×

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp

Parteneri
x close