x close

Oficialii UE, speriaţi de euroscepticism. Vor cheltui până la 2 milioane de euro pentru monitorizarea comentariilor din mediul online

de A.M.P    |    04 Feb 2013   •   18:10
Oficialii UE, speriaţi de euroscepticism. Vor cheltui până la 2 milioane de euro pentru monitorizarea comentariilor din mediul online 482 Foto: v3.co.uk

Oficialii Parlamentului European vor cheltui până la aproximativ 2 milioane de euro pentru "monitorizarea opiniei publice” cu scopul de a identifica din timp dacă comentariile de natură politică ale internauţilor "au potenţialul de a atrage interesul media şi al cetăţenilor", arată un document intern obţinut de cotidianul britanic The Telegraph.

Îngrijoraţi de gradul de euroscepticism din anumite state din UE, liderii europeni au decis majorarea cu peste 1,97 milioane de euro a bugetului pentru cheltuielile cu "analizarea calitativă a media", scrie telegraph.co.uk.

Potrivit jurnaliştilor britanici, peste 900.000 de euro din această sumă va trebui strânsă până în campania electorală pentru alegerile din iunie 2014.

„Trebuie acordată o atenţie sporită acelor state în care se poate observa o creştere a gradului de euroscepticism”, se arată în document, care a primit avizul comisiilor din Parlamentul European încă de anul trecut.

„Comunicatorii instituţionali ai Parlamentului trebuie să aibă abilitatea de a monitoriza conversaţiile publice şi atmosfera în timp real, pentru a înţelege subiectele în tendinţe şi pentru a avea capacitatea de a răspunde rapid, într-o manieră relevantă şi cu ţintă, pentru a se alătura şi pentru a influenţa conversaţia, de exemplu, prin furnizarea de date relevante pentru dărămarea miturilor”, potrivit aceluiaşi document.

Pregătirea acestor oficiali va începe chiar din această lună, mai arată telegraph.co.uk.

Strategia liderilor UE este contestată de europarlamentarul britanic Paul Nuttall, care susţine că propunerea încalcă principiul neutralităţii a funcţionarilor publici ai UE, transformându-i pe aceştia în „patrule de supraveghere”, care monitorizează internetul pentru a aduce replici nesolicitate şi provocative în dezbateri online.

Potrivit jurnaliştilor britanici, oficialii PE au refuzat să comenteze informaţiile cu privire la aceste cheltuieli.



Citeşte mai multe despre:

campania electorala
Parterneri
Parterneri
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri!
Nu, multumesc Accept
sati