Astfel, limita maximă de 12 minute de publicitate pe oră, existentă şi în prezent, se va menţine. Însă intervalul minim dintre două pauze publicitare se va reduce de la 45 de minute la 30 de minute. Aceste reguli se aplică în cazul filmelor, telefilmelor, emisiunilor pentru copii şi programelor de informaţii. Statele membre pot, totuşi, să îşi impună propriile reguli, chiar mai stricte. Franţa a anunţat deja că va păstra regula potrivit căreia, în timpul unei creaţii cinematografice, nu se poate difuza decât o pauză publicitară. Însă, televiziunile primesc libertatea să funcţioneze după regulile din ţara unde îşi au sediul, şi nu mai sunt nevoite să se adapteze regulilor din statul în care transmit.
De exemplu, un post de televiziune german nu va fi obligat să difuzeze doar o pauză publicitară în timpul unei creaţii cinematografice, chiar dacă emite şi în Franta. De asemenea, a fost reglementată pentru prima dată tipul de publicitate indirectă, în care personaje dintr-un film sau dintr-un anumit program folosesc anumite produse. S-a stabilit că difuzarea acestui tip de publicitate va fi interzisă doar în timpul programelor pentru copii şi al emisiunilor de ştiri.
Decizia celor 27 de state membre a venit după mai bine de un an şi jumătate de negocieri cu Parlamentul European. Noile reguli modifică directiva "Televiziunea fără frontiere", care reglementează din 1989 difuzarea de programe de televiziune în Uniunea Europeană. Noul text va fi adoptat definitiv în toamnă şi va fi introdus de către fiecare stat membru în legislaţia naţională, până la sfârşitul anului 2009.
Antena 3
Ştiri video recomandate