Antena 3 CNN Externe Urme de dinozaur, vechi de 113 milioane de ani, descoperite în albia unui râu care a secat, în Texas

Seceta intensă a condus la descoperirea unor noi urme de dinozauri în albia unui râu secat din Texas.

Sursa foto: Profimedia
de Redacția Antena 3 CNN    |    31 Aug 2023   •   13:48

Mai multe urme, aparţinând a două specii diferite de dinozauri, care au trăit cu 113 milioane de ani în urmă, au fost descoperite recent în Parcul Naţional Dinosaur Valley din Glen Rose, la aproximativ 128 de kilometri sud-vest de Dallas, relatează DPA/TCA.

Deşi parcul este cunoscut pentru urmele de dinozauri, cele identificate recent în râul Paluxy şi nu au fost vizibile până acum.

Cercetătorii voluntari au descoperit circa 75 de noi urme de dinozauri în albia uscată a râului a declarat responsabilul parcului, Jeff Davis.

"A fost încă un an foarte călduros, foarte arid, aşa că cercetătorii noştri încearcă să profite de secetă", a povestit el.

Citește și: Au trecut 26 de ani de la moartea Prințesei Diana. Imagini surprinse după tragicul accident din 1997

Acesta este al doilea an consecutiv în care seceta a scos la suprafaţă noi urme de dinozaur în Parcul Naţional Dinosaur Valley din Glen Rose.

Comitatul Somervell, unde este situat parcul, se confruntă cu o secetă gravă, potrivit serviciului de monitorizare US Drought Monitor.

Descoperirea urmelor îi ajută pe cercetători să afle mai multe despre viaţa de zi cu zi a dinozaurilor, cum ar fi modul în care se deplasau şi interacţionau.

Spre exemplu, urmele au dezvăluit detalii despre postura dinozaurilor, viteza cu care mergeau şi dacă trăiau în turmă.

Potrivit lui Davis, urmele vor fi reîngropate şi umplute cu sedimente după ploi, ceea ce va preveni erodarea lor.

Înainte ca aceasta să se întâmple, cercetătorii vor cartografia urmele, le vor fotografia, le vor măsura şi vor realiza modele după ele.

"Ele nu vor fi aici pentru totdeauna. Facem tot ceea ce putem pentru a păstra aceste fragmente de istorie", a adăugat Davis, potrivit Agerpres.

Subiecte în articol: dinozaur Texas