Metode simple de creștere a imunității pe care românii le ignoră sau le-au uitat

de Gabriel Dano    |    03 Feb 2021   •   22:45
Metode simple de creștere a imunității pe care românii le ignoră sau le-au uitat

În această perioadă creșterea imunității a devenit un scop pentru foarte mulți români. Cei mai mulți dintre noi ne gândim imediat la suplimentele de la farmacie, dar există și lucruri mai simple pe care le poate face fiecare din noi fără să apeleze la portofel.

Creșterea imunității rapid. Dormi suficient

Somnul și imunitatea sunt strâns legate, așa că un somn inadecvat crește sansa de îmbolnăvire. Într-un studiu efectuat pe 164 de adulți sănătoși, cei care dormeau mai puțin de 6 ore pe noapte aveau mai multe șanse să răcească decât cei care dormeau 6 ore sau mai mult în fiecare noapte, scrie doctorulzilei.ro.

Atunci când sunteți bolnav îmcercați să dormiți mai mult pentru a-i permite sistemului imunitar să lupte mai bine împotriva bolii. Adulții au nevoie de cel puțin 7 ore de somn, în timp ce adolescenții nu ar trebui să doarmă mai puțin de 8-10 ore.

Creșterea imunității rapid. Consumă mai multe legume și fructe

O altă metodă de a îți crește imunitatea este să consumi cât mai mute fructe, legume, nuci, semințe și leguminoase. Și asta pentru că sunt bogate în substanțe nutritive și antioxidanți, care vă pot oferi un avantaj în lupta împotriva agenților patogeni nocivi. Antioxidanții ajută la scăderea inflamației, iar fibrele din vegetale hrănesc microbiomul intestinal sau comunitatea de bacterii sănătoase din intestin.

Mai mult decât atât, fructele și legumele sunt bogate în substanțe nutritive, cum ar fi vitamina C, care poate reduce durata răcelii obișnuite.

Creșterea imunității rapid. Mănâncă mai multe grăsimi sănătoase

Grăsimile sănătoase, precum cele găsite în uleiul de măsline și somon, pot crește răspunsul imun al organismului la agenții patogeni prin scăderea inflamației. De asemenea, uleiul de măsline prin proprietățile sale antiinflamatorii pot ajuta corpul să lupte împotriva bacteriilor și virusurilor.

Consumă mai multe alimente fermentate

Alimentele fermentate sunt bogate în bacterii benefice numite probiotice, care populează tractul digestiv. Aceste alimente includ iaurt, varză murată, kimchi, chefir și natto. Cercetările sugerează că bacteriile intestinale pot ajuta celulele imune să facă diferența între celulele normale, sănătoase și organismele invadatoare dăunătoare.

Într-un studiu de 3 luni efectuat pe 126 de copii, cei care au băut 70 ml de lapte fermentat zilnic au avut cu 20% mai puține boli infecțioase în copilărie, comparativ cu un grup de control.

Dacă nu consumați în mod regulat alimente fermentate, suplimentele probiotice sunt o bună opțiune. Într-un studiu de 28 de zile pe 152 de persoane infectate cu rinovirus, cei care au primit suplimente cu probiotice Bifidobacterium animalis au avut un răspuns imun mai puternic și niveluri mai scăzute ale virusului în mucusul nazal decât un grup de control.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close