Antena 3 CNN Life Știinţă Ce au descoperit cercetătorii după ce au scanat CREIERUL PEDOFILILOR: "E o ANOMALIE uriaşă"

de O.P.    |    22 Mai 2014   •   08:04

Creierul pedofililor este "setat anormal" pentru a considera fața unui copil mai atractivă decât cea a unui adult, susține un nou studiu preluat de The Independent.

Rezultatele dau speranțe ca, pe viitor, pedofilii să poată fi "diagnosticați" de la o vârstă fragedă prin studierea răspunsurilor la confruntarea cu fețele de adulți și copii, au declarat oamenii de știință.

Pentru a ajunge la aceste concluzii, cercetătorii de la Universitatea din Kiel (Germania), au studiat creierul a 56 de adulți, dintre care 23 pedofili bărbați, iar restul bărbați heterosexuali sau homosexuali. În timpul experimentului, creierele subiecților au fost monitorizate cu ajutorul imagisticii prin rezonanță magnetică (RMN), în timp ce acestora le erau prezentate rapid imagini cu bărbați, femei, băieți și fete.

Rezultatele au indicat că la persoanele atrase de adulți de ambele sexe, regiunile creierului asociate cu procesarea fețelor și cu dorința sexuală s-au activat la fețele adulților, în timp ce în cazul pedofililor, aceleași regiuni cerebrale s-au activat la imagini cu chipuri de copii.

Cercetătorii au precizat că rezultatele, publicate în revista Biology Letters, confirmă studiile anterioare care indică că oamenii procesează fețele în funcție de orientarea sexuală a observatorului.

"Descoperirea importantă constă în faptul că procesarea fețelor este, de asemenea, setată la indicii faciale care indică stadiul de dezvoltare preferat din punct de vedere sexual ", au explicat aceștia în articol.

"Nu am descoperit dovezi care să sugereze că pedofilii recurg la o altă rețea cerebrală atunci când sunt expuși fețele unor persoane de sexul și vârsta preferată decât persoanele care au o preferință normală pentru adulți; aceeași rețea este activată la fața preferată sexual, principala diferență fiind că, în cazul pedofililor, rețeaua este anormal setată pentru a prefera imaturitatea sexuală", au adăugat cercetătorii.

Subiecte în articol: pedofili creier