Antena 3 CNN Life Știinţă Descoperirea importantă făcută în Polonia. Cea mai veche fosilă de broască ţestoasă din lume

Sursa foto: Foto: global-greenhouse-warming.com
22 Oct 2012   •   14:18
Cea mai veche fosilă de broască ţestoasă din lume a fost descoperită într-un depozit de argilă de lângă o groapă de gunoi din sudul Poloniei, informează AFP.

Cercetătorii de la Institutul de Paleontologie din Varşovia susţin că fosila, cu o vechime de 215 milioane de ani, ar putea oferi răspunsuri preţioase pentru numeroasele întrebări ridicate de această vieţuitoare, venerată până în zilele noastre de multe civilizaţii de pe glob.

"Fosilele de la sfârşitul terţiarului sunt foarte rare. Există doar opt situri în lume unde ele pot fi găsite. Aici, în Polonia, am descoperit cea mai veche colecţie de fosile, care sunt şi complete în acelaşi timp", a precizat Tomasz Sulej, paleontologul afiliat Academiei de Ştiinţe din Polonia, cel care a făcut descoperirea.

Descoperirea a fost făcută în septembrie 2008, însă oamenii de ştiinţă au avut nevoie de patru ani ca să confirme vechimea fosilelor.

Broaştele ţestoase au cei mai puţini prădători, în afară de om. Totuşi, cu toate că au reuşit să reziste graţie carapacei în faţa prădătorilor lor naturali timp de milioane de ani, ele sunt vulnerabile în faţa omului.

Broaştele ţestoase sunt vânate pentru carnea lor, folosită ca medicament în medicina tradiţională asiatică sau sunt capturate ilegal pentru a deveni animale de companie.

Jumătate dintre cele 328 de specii de broaşte ţestoase care trăiesc în ape dulci şi sărate sau pe uscat sunt ameninţate cu dispariţia, susţin experţii de la organizaţia internaţională Coaliţia pentru protejarea broaştelor ţestoase.

Exemplarele din unele specii de broaşte ţestoase pot să trăiască până la vârsta de 130 de ani, broaştele ţestoase fiind un simbol al viaţii îndelungate, al stabilităţii şi securităţii.

Subiecte în articol: broasca testoasa Polonia