Antena 3 CNN Life Știinţă Descoperirea uimitoare făcută în Germania. Creaturile preistorice cu pene

Descoperirea uimitoare făcută în Germania. Creaturile preistorice cu pene

Sursa foto: Foto: phys.org
03 Iul 2012   •   12:49

Scheletul fosilizat şi excepţional conservat al unui dinozaur ce avea pene a fost găsit în Germania. Descoperirea indică faptul că penajul reprezenta o caracteristică frecvent întâlnită la aceste vieţuitoare preistorice, arată un studiu citat de AFP.

Fosilele de dinozauri carnivori cu penaj descoperite până acum aparţineau unui grup denumit Coelurosaur, vieţuitoare bipede, strămoşi ai tiranozaurilor, despre care se crede că ar fi fost rude apropiate ale păsărilor.

Potrivit principalului autor al studiului, Oliver Rauhut, paleontolog la Universitatea Ludwig Maximilian din Munchen, scheletul descoperit în Germania - denumit Sciurumimus albersdoerferi şi datând din urmă cu circa 150 de milioane de ani - aparţinea unui dinozaur din grupul megalozaurilor.

Megalozaurii reprezentau un grup de dinozauri carnivori străvechi din familia teropodelor, considerate până acum ca fiind neaviare. Unele exemplare puteau să ajungă la lungimi de peste nouă metri şi să cântărească peste o tonă.

Descoperirea urmelor de pene la acel exemplarul din Germania, mort probabil la puţin timp după eclozare, demonstrează faptul că penele reprezentau deja o caracteristică la dinozaurii străvechi, consideră autorul studiului.

Scheletul descoperit în Germania are un craniu mare, "braţe" scurte şi o piele acoperită cu filamente lungi de pene pe partea ventrală, pe spate, de-a lungul coloanei vertebrale, şi pe coadă.

Dinozaurii au dispărut de pe suprafaţa Terrei în urmă cu 65 de milioane de ani. Oamenii de ştiinţă pun dispariţia dinozaurilor pe seama prăbuşirii pe planeta noastră a unui asteroid uriaş.

Subiecte în articol: dinozaur Germania