Antena 3 CNN Life Știinţă Cel mai mare dinozaur prădător din Europa a fost găsit în Marea Britanie

Cel mai mare dinozaur prădător din Europa a fost găsit în Marea Britanie

Vânătorii de fosile de pe Insula Wight au descoperit rămăşiţele a ceea ce ar putea fi cel mai mare dinozaur prădător găsit vreodată în Europa. Bucăţi de oase aparţinând unui spinosaur masiv, o bestie cu două picioare şi faţă de crocodil care a trăit acum 125 de milioane de ani, sugerează că vânătorul terestru măsura peste 10 metri de la bot la coadă.

Cel mai mare dinozaur prădător din Europa a fost găsit în Marea Britanie
Sursa foto: Getty Images
de Alexandra Ionescu    |    09 Iun 2022   •   20:04

Cercetătorii au descoperit vertebre şi părţi ale pelvisului şi un os al unui membru în roca erodată de pe o stâncă care s-a prăbuşit pe plaja din Compton Bay, în sud-vestul insulei Wight.

Din oasele pe care le avem, acest animal ar putea fi cel mai mare dinozaur prădător care a fost descoperit vreodată în Europa", a declarat Dr. Neil Gostling, paleobiolog la Universitatea din Southampton, scrie The Guardian.

În timp ce dinozaurii erau creaturi terestre, se ştie că spinosaurii au petrecut mult timp în apă sau în apropierea acesteia, peştii constituind o parte substanţială din dieta lor.

Chris Barker, un doctorand care a condus studiul, a declarat că animalul este "uriaş", deşi încă nu s-a recuperat suficient de mult din dinozaur pentru a se putea stabili dacă este sau nu o nouă specie de spinosaur.

"Este păcat că este cunoscut doar dintr-o cantitate mică de material, dar acestea sunt suficiente pentru a arăta că a fost o creatură imensă", a spus el. Descoperirea vine în urma lucrărilor anterioare privind spinosaurii efectuate de echipa de la Universitatea din Southampton, care a raportat descoperirea a două noi specii în 2021, potrivit Mediafax.

Este posibil ca familia de dinozauri care conţine spinosaurii să fi apărut în Europa în urmă cu aproximativ 150 de milioane de ani şi de acolo să se fi răspândit mai mult.

Detaliile rămăşiţelor, care sunt expuse în muzeul Dinosaur Isle din Sandown, sunt publicate în revista PeerJ Life and Environment.

Echipa speră acum să pregătească secţiuni subţiri ale oaselor care pot fi examinate la microscop pentru a afla mai multe despre rata de creştere a dinozaurului şi despre vârsta potenţială a acestuia.

Subiecte în articol: dinozaur fosila pradator Europa Marea Britanie