Antena 3 CNN Life Știinţă "Este o descoperire foarte importantă". O nouă specie de delfin a fost identificată

Sursa foto: Foto: www.icis.com
31 Oct 2013   •   12:21
O echipă de biologi americani a descoperit o nouă specie de delfin cu cocoaşă în largul coastelor nordice ale Australiei, relatează AFP.

Oamenii de ştiinţă au efectuat teste pe aproape 200 de delfini morţi şi au comparat mostrele de ţesut prelevate de la aceştia cu cele prelevate de la delfini cu cocoaşă care trăiesc în oceanele Atlantic, Indian şi Indo-Pacific.

Cercetătorii au studiat dentiţia delfinilor şi au secvenţiat ADN-ul a 235 de exemplare. Atfel au ajuns la concluzia că este vorba de o nouă specie de delfin cu cocoaşă, frecvent întâlnită în apele din nordul Australiei.

Potrivit unui articol publicat în revista Molecular Ecology, analizele genetice şi morfologice arată că există cel puţin patru specii în familia delfinilor cu cocoaşă.

Biologii vor solicita Comisiei internaţionale a nomenclatorului zoologic să acorde un nume noii specii.

Reprezentanţii Wildlife Conservation Society susţin că este vorba de o descoperire foarte importantă, identificarea unei noi specii de mamifere fiind un lucru foarte rar.

"Descoperirea ne ajută să înţelegem mai bine istoria evoluţiei acestui grup de animale şi să punem la punct politici mai eficiente de conservare a speciilor", au precizat biologii.

Subiecte în articol: delfin