de A.M.P   •   13 Oct 2016   •   22:31
Ipoteză fabuloasă lansată de o echipă de cercetători: Luna își schimbă relieful la fiecare 81.000 de ani 482
Foto: pixabay.com

Luna este lovită de atât de des de rocile venite din spațiu, încât își schimbă complet relieful la fiecare 81.000 de ani, arată un studiu NASA, citat de The Guardian.

Oamenii de știință estimează că asteroizii și cometele care se ciocnesc cu Luna formează, în medie, 180 de noi cratere cu un diametru de cel puțin 10 metri, în fiecare an.

Rezultatele studiului NASA, publicate in revista Nature, au la bază imagini de tipul ”înainte” și ”după” surprinse de sonda spațială a NASA Lunar Reconnaissance Orbiter.

Cercetatorii de la Universitatea de stat Arizona din Tempe, SUA, conduși de profesorul Emerson Speyerer, au comparat imaginile surprinse de sonda spațială și au identificat 222 de noi cratere apărute.

De asemenea, cercetătorii au descoperit pe suprafața Lunii mii de ”cicatrici” formate în urma impactului unor asteroizi mici.